۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۵۱۷
نماینده خبرگان رهبری:

ایران در هر صورتی پیروز مذاکرات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: لغو تحریم های اقتصادی به بهای از میان رفتن عزت، استقلال و اقتدار نظام اسلامی ایران هیچ گاه جایز نیست.
مذاکرات هسته اي

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 با ایستادگی تیم مذاکره کننده ایرانی در مقابل زیاده‌خواهی غرب همراه بوده است، اظهار داشت: غرب هیچ‌گاه مورد اعتماد نبوده و نیست، از این رو باید ضمانت لازم برای اجرای تعهداتش بدهد.

 


وی با بیان این‌که غرب به دنبال اخذ امتیاز حداکثری از ایران در جریان مذاکرات است، خاطرنشان کرد: این روزها و ساعات اخیر مذاکره های هسته ای در نقطه حساس خود قرار گرفته و حمایت مردم از گروه ایرانی انگیزه آنان را برای دفاع از حقوق انقلاب و مردم بیشتر می کند.

 


امام جمعه مراغه مصداق بارز همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را در بحث مذاکرات هسته ای ایران و غرب دانست و گفت: مذاکره کنندگان هسته ای به دنبال امضای یک توافق خوب هستند و گروه ایرانی نیز افزون بر این هدف به دنبال حفظ اقتدار و عظمت ایرانی در برابر قدرت های جهانی است.

 


نماینده خبرگان رهبری حضور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را نشان از پایبندی ملت به آرمان های امام راحل، ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب و شهدا دانست و گفت: ملت ایران در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران حضوری فعال و اثرگذار داشته اند و در زمینه حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای نیز تابع رهبر معظم انقلاب بوده اند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که لغو تحریم های اقتصادی به بهای از میان رفتن عزت، استقلال و اقتدار نظام اسلامی ایران هیچ گاه جایز نیست، افزود: ملت ایران در طول سه دهه گذشته ثابت کرده اند که در مقابل هرگونه تهدید، تحریم و توطئه ایستاده‌اند، اما استقلال و عزت خود را معامله نمی کنند.

 


وی با اشاره به این‌که توافق احتمالی بایستی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت نظام اسلامی ایران تدوین و مورد موافقت قرار گیرد، تصریح کرد: نباید تمام امور کشور را به بهانه مذاکرات سیاسی و احتمال توافق هسته‌ای تعطیل کرد، مگر پیش از این کشور در تحریم نبوده است، که عده‌ای تمام امور کشور را به لغو تحریم ها گره می زنند.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که توافق هسته‌ای حاصل شود و یا نشود، پیروز مذاکرات ایران است، گفت: ایران با منطق و عقلانیت در جریان مذاکرات حضور داشته و نشان داده که بر خلاف سیاست های جنگ‌افروزانه غرب، منافع خود را به صورت صلح‌آمیز و منطق دنبال می کند./853/ت302/ب4

ارسال نظرات