۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۷۴۲۱۹
نماینده خبرگان رهبری:

حجاب مبنای قرآنی و تشریعی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که مسأله حجاب در تمام ادوار تاریخ وجود داشته است، گفت: این‌گونه نیست که جمهوری اسلامی ایران این واجب مهجور را ابداع کرده باشد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والملسمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مسؤولان و فعالان عرصه حجاب و عفاف شهرستان مراغه اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تمام شئونات اسلامی رعایت شود تا جامعه از سلامت روانی برخوردار باشد.

 


وی با بیان این‌که سلامت اخلاقی و روانی جامعه ارتباط مستقیم با رعایت حجاب، متانت و وقار از سوی آحاد جامعه دارد، خاطرنشان کرد: حجاب مبنای قرآنی و تشریعی دارد، از این رو همه ما مسلمانان و امت اسلامی ملزم به رعایت حجابی هستیم که اسلام بر آن تاکید دارد.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که اسلام، قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را قبول کرده ایم، باید به شیوه های عملی و سیره آن ها در زمینه رعایت حجاب و توصیه های آن ها در این خصوص توجه بیشتری کنیم.

 


وی با اشاره به این‌که مسأله حجاب در تمام ادوار تاریخ وجود داشته است، گفت: حجاب حتی در دوران قبل از اسلام و ایران باستان وجود داشته و مردم کشورمان از دیرباز نوعی حجاب داشتند و ایرانی ها آن را وقار و سنگینی تلقی می کردند، این‌گونه نیست که جمهوری اسلامی ایران این واجب مهجور را ابداع کرده باشد.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که حجاب در آموزه های اسلامی، تاریخی و سنت ملت ایران وجود داشته و مردم ایران با این فرهنگ رشد کرده اند، افزود: با توجه به هجمه سنگین رسانه ای دشمن از طریق شبکه های ماهواره ها و شبکه های مجازی، تهدیدات ضدفرهنگی علیه حجاب بیشتر شده است، بنابراین باید در برابر آن ها برنامه ریزی معقولی انجام داد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به فرهنگ حجاب در جامعه را تکلیف دولت، ملت و متولیان فرهنگی دانست و افزود: دولت برای اجرای حجاب اسلامی باید اهتمام بیشتری داشته و آن را از وزارتخانه ها، دفاتر مسوولان و ادارات و نهادها آغاز کند، متأسفانه تاکنون در ترویج و اجرای این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه سهل انگاری شده و اهتمام جدی در این زمینه ضروری است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تأکید قانون و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص توجه و اجرای فرهنگ حجاب در جامعه، تصریح کرد: اجرای این فرهنگ دینی و اسلامی نیازی به مصوبه نداشته و رعایت حجاب اسلامی در جامعه تکلیف ملت، دولت، مسؤولان، زنان، خانواده ها و معلمان و آحاد مردم است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات