۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۷۲۱۵۰
رییس تبلیغات اسلامی مهاباد:

اعتدال از ویژگی های اساسی دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: در بعضی مواقع اصل دین به درستی برای مردم بیان نشده و انسان با زیاده روی ها و یا کم کاری ها در زمینه ها و موضوعات مختلف سبب ایجاد مشکل می شود در نتیجه باید رعایت اعتدال از دیدگاه اسلام و قرآن برای مردم تبیین شود.
رييس تبليغات اسلامي مهاباد

حجت الاسلام محمد داداش زاده، رییس سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: دین اسلام همواره انسان را به استفاده از تمامی حلال ها تشویق کرده و اعتدال در همه بخش های این کتاب آسمانی موج می زند و به جرات می توان گفت که دین اسلام نسبت به سایر ادیان الهی کامل تر و شیواتر است.

 

وی افزود: در بعضی مواقع اصل دین به درستی برای مردم بیان نشده و انسان با زیاده روی ها و یا کم کاری ها در زمینه ها و موضوعات مختلف سبب ایجاد مشکل می شود در نتیجه باید رعایت اعتدال از دیدگاه اسلام و قرآن برای مردم تبیین شود.

 

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به بحران کم آبی در کشور اظهار کرد: یکی از آموزش هایی که باید برای مردم تشریح شود، استفاده متناسب از آب و جلوگیری از زیاده روی است چرا که هر انسانی وظیفه دارد برای نگاه داشتن منابع پایان پذیر برای نسل آینده از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

 

وی تصریح کرد: طبق سفارشات پیامبران و ائمه اطهار(ع)، انسان باید در هر شرایطی قانع بوده و از مصرف گرایی و تجمل گرایی به ویژه در گشایش سفرهای آنچنانی افطار که به هیچ وجه مورد تاکید دین اسلام نیست، جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام داداش زاده ماه رمضان را بهترین ماه برای نزدیکی به خدا عنوان کرد و گفت: زیاده روی در خوردن و آشامیدن جزء آداب این ماه مبارک نیست و تهذیب نفس و کمک به مستمندان از مهم ترین اصول ماه رمضان است.

 

رییس تبلیغات اسلامی مهاباد خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید خود عامل به ساده زیستی و جلوگیری از تجمل گرایی در جامعه بوده و هر شخصی در هر سمتی و در حوزه اختیارات خود باید مردم را به قناعت و ساده زیستی دعوت کند.

 

وی ادامه داد: نقش خانواده و رسانه ها در تبیین و اشاعه فرهنگ دینی در جامعه غیر قابل انکار بوده و باید از تمامی ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده کرد./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات