۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۷۲۰۰۹
نماینده خبرگان رهبری:

ضمانت های لازم برای تعهدات طرف غربی اخذ شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که ضمانت های لازم برای تعهدات طرف غربی باید اخذ شود، گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای به دنبال توافقی عزتمندانه، حکیمانه و مصلحانه به نفع ایران است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به رهنمودهای مهم اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولان ارشد نظام، اظهار داشت: ایران اسلامی در جریان مذاکرات هسته ای، به دنبال نتیجه مطلوب بوده و بنا به فرموده رهبری، می خواهیم با نرمش قهرمانانه منافع خود را تأمین کنیم.

 


وی با بیان این‌که توافق مطلوب به معنای رفع یک‌جای همه تحریم‌ها، شناخته شدن حق هسته‌ای ایران و ادامه روند پیشرفت فناوری های هسته ای است، خاطرنشان کرد: البته ایران نیز در مقابل انجام تعهدات غربی، حاضر در جریان اعتمادسازی و رفع نگرانی‌های موجود در چارچوب مقررات بین‌المللی اقدامات لازم را انجام دهد.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: این موضع رهبری بر خلاف انتظار برخی معاندان نظام اسلامی و برخی دلالان تحریم بوده است، این حمایت نشان دهنده موافقت رهبری با مذاکرات هسته ای و هموار کردن مسیر راه مذاکرات برای گروه ایرانی است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ از زمان دولت گذشته مذاکره ها در حال انجام بوده و گروه مذاکره کننده فعلی نیز نیروهایی امین، شجاع و باغیرت و به دنبال حفظ خطوط نظام و حمایت از حقوق مردم هستند.

 


وی با اشاره به این‌که ایران خود عضو NPT و پیمان منع گسترش سلاح های اتمی بوده و رعایت کننده تمامی قوانین مربوط به آن است، اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دارد از فعالیت های اعضای این پیمان بازدید کند اما اگر بازرسی هایی که در آینده از ایران انجام شود خارج از قوانین و به صورت ویژه باشد، ایران در برابر این حرکات ایستادگی خواهد کرد.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که مذاکرات هسته ای هم اکنون در مرحله حساسی است و تمامی کارشناسان فنی و گروه های مذاکره کننده به دنبال توافقی خوب هستند تا بتوانند افزون بر تامین منافع خود، فرصتی نیز برای گروه مقابل بدهند، گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای به دنبال توافقی عزتمندانه، حکیمانه و مصلحانه به نفع ایران است.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به این‌که در طول سال‌ها مذاکره با غرب درخصوص برنامه هسته ای ایران، شاهد دوگانگی در گفتار و عمل غربی‌ها بوده ایم، گفت: دیپلمات های کشور باید ضمانت های لازم برای تعهدات طرف غربی را اخذ کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات