۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۷۱۷۷۸
استاد حوزه علمیه قم:

ترویج معارف دینی جامعه را در برابر انحراف ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با بیان این که هرکس موظف است سهم خود را در ترویج معارف دینی انجام دهد، افزود: معارف دینی مال همه است و بعضی از شنیدنی ها باید رفتار زندگی مان قرار گیرد همانند شنیدن مطالبی از ائمه معصومین(ع) که ثواب و برکات بسیاری دارد.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در محفل انسی با نهج البلاغه که در بوستان نهج البلاغه آمل برگزار شد با بیان این که مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی در مسیر علم حرکت می کند، گفت: کار علمی مال عالمان است که در مسیر آن حرکت می کنند و گرنه باید در مسیر دین حرکت کنیم.


وی با بیان این که هرکس موظف است سهم خود را در ترویج معارف دینی انجام دهد، افزود: معارف دینی مال همه است و بعضی از شنیدنی ها باید رفتار زندگی مان قرار گیرد همانند شنیدن مطالبی از ائمه معصومین(ع) که ثواب و برکات بسیاری دارد.


استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسانی که به دنبال سعادت است باید در مسیر کسب علم کند و معرفت دینی خود را بالا برد و گرنه انسانی گمراه خواهد بود.


وی با باین این که انسان باید از فرصت های موجود در زندگی خود بهره برداری شایسته ای داشته باشد، گفت: این امر ارزنده می تواند در زندگی انسان اثربخش بوده و او را در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد.


حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: اگر انسانی خود عالم ربانی نباشد باید در مسیر نجات حرکت کرده و از عالم ربانی تحصیل علم کند که برکات و ثمرات بسیاری برای او وجود دارد.


وی  با اشاره به این که بعد از پیامبر اسلام انسان ها به سه دسته تقسیم شدند، یادآورشد: دسته اول عالمانی بودند که هدایت خود را از خداوند می دانستند، دسته دوم عده ای جاهل و مدعی بودند که بر همه چیز آگاه هستند و دسته سوم کسانی که خود را متعلم می داستند و در محضر حضرت علی(ع) بودند.


یدالله شهسواری، مدیر مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی در شهرستان آمل نیز افزود: این مرکز در راستای احیای فرهنگ نهج البلاغه و در بخش های طرح مطالعه کل کتاب نهج البلاغه، تحقیق و بررسی موضوعی، کتابخانه تخصصی و پاسخ به سؤوالات فعال است.

 

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا بتوانیم مطالعه نهج البلاغه را در چرخه زندگی فرهنگی بسیاری از همشهریان عزیز قرار دهیم که امید داریم بتوانیم به اهداف و خواسته های خود دست پیدا کنیم.

 

مدیر بوستان نهج البلاغه آمل با بیان این که براساس برنامه داده شده اکنون در چهار دوره چهار ماهه حدود هزار نفر وارد جریان مطالعه شدند، گفت: درصد زیادی از این آمار تواستند حداقل یک دور کامل مطالعه متن فارسی کتاب شریف نهج البلاغه را داشته باشند و حدود 300 نفر به دنبال مطالعه حکمت مولا علی تا غدیر خم هستند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات