۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۷۱۶۲۷
امام جمعه هریس:

قرآن غنی ترین کتاب و کامل‌ترین مجموعه معارف بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی هدف قرآن را هدایت بشر دانست و گفت: قرآن غنی ترین کتاب، کامل‌ترین مجموعه معارف بشری و کتاب انسان سازی است که در سایه دستورات الهی بهترین نسخه هدایت است.
قرآن

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه شهرستان هریس در گفت‎وگو با خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: وجود انسانی بی نهایت بوده و ظرفیت انسان در کسب معرفت تمام نشدی است، اگر انسان عمری طولانی داشته باشد و به مثابه نوح(ع) عمر کند، باز کاسه وجودی اش از معرفت و علم پر نخواهد شد.

 

وی خداوند متعال را دارای صفات کمال دانست و افزود: نقص در وجود بی بدیل الهی راه نداشته و خداوند متعال از هرگونه وصف سلبی بری است، یکی از اوصاف الهی عالم است، قرآن تجلی اسم اعظم الهی و مظهر حکمت الهی است.

 

امام جمعه هریس قرآن را کتاب هدایت الهی عنوان کرد و افزود: قرآن بهترین هدیه الهی است، خداوند بر بشریت منت نهاد و به وسیله پیامبر الهی حضرت محمد(ص) بر مردم جهان نازل کرد، کتاب چشمه جوشان معرفت است.

 

وی هدف قرآن را هدایت بشر دانست و تصریح کرد: قرآن کتاب حق و حقیقت و کتاب معرفت است، قرآن غنی ترین کتاب بشری و کامل‌ترین مجموعه معارف بشری است، قرآن کتاب انسان سازی است که در سایه دستورات الهی بهترین نسخه هدایت است.

 

امام جمعه هریس کسب علم و دانش را سفارش پیامبر اسلام(ص) خواند و خاطرنشان کرد: کسب علم و معرفت از چنان ارزشی برخوردار است که نبی مکرم اسلام(ص) با آنکه مملو از علم و دانش است از خداوند معرفت بیشتر مسأإلت دارد.

 

وی انس با قرآن را معرفت زا و زندگی در سایه قرآن را زندگی والا و سعادت بخش عنوان کرد و ابراز داشت: قرآن در سایه اتصال به علم بی کران الهی از چنان اتقانی برخوردار است که هدایت گر انسان به استوارترین و با قوام‌ترین راه ها است./854/ت302/ح

ارسال نظرات