۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۷۱۵۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

عمل به فرائض دینی در ماه رمضان موجب قرب الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که در قرآن مجید هر جا سخن از نماز به میان آمده به پرداخت زکات نیز تأکید شده است، گفت: عمل به فرائض دینی در ماه رمضان، موجب قرب الهی می شود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع عاملان زکات شهرستان مراغه، با اشاره به جمع‌آوری زکات در استان همزمان با آغاز برداشت گندم و جو اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فرایض واجب دینی پرداخت زکات است.


وی با تأکید بر این‌که عمل به فرائض دینی در ماه رمضان، موجب قرب الهی می‌شود، خاطرنشان کرد: اهمیت زکات در دین مبین اسلام بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت یکی از صفات مؤمنان و بندگان صالح خداوند متعال، پرداخت زکات است که مصارف خاص و معین خود را دارد.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که در قرآن مجید هر جا سخن از نماز به میان آمده به پرداخت زکات نیز تأکید شده است، گفت: پرداخت زکات، مال را پاک و انسان را به خوش‌بختی و سعادت می‌رساند، اگر اهتمام جدی در پرداخت زکات از سوی همه کشاورزان را شاهد باشیم، آثاری از فقر و محرومیت در جامعه باقی نخواهد ماند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که زکات بر 9 چیز واجب است، از کشاورزان خواست زمان برداشت محصول قبل از هر چیز به پرداخت زکات اهمیت دهند و ادامه داد: زکات به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح های اقتصادی اسلام برای رفع مشکلات دنیوی و فقرزدایی است.


وی وجوب امر زکات را نشان دهنده توجه دین اسلام به نیازمندان دانست و گفت: برای چنین طرح اقتصادی و معنوی که هم دنیا و هم آخرت انسان را آباد می کند باید برنامه ریزی کرده و این برنامه ریزی نیازمند یک مدیریت هماهنگ و فرهنگ‌سازی و تبلیغات است.


همچنین احمد محمدزاده، رییس ستاد زکات آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که امسال از محل گندم و جو زارعان استان 60 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: برای جمع‌آوری زکات زارعان استان 100 هزار گونی در بین کشاورزان توزیع شده است.


وی با بیان این‌که امسال 230 میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری می‌شود، افزود: 60 درصد زکات استان در امور محرومان شامل درمان نیازمندان، تهیه جهیزیه، ایتام، خانواده‌های بد سرپرست و دانش‌آموزان بی‌بضاعت صرف می‌شود، مابقی زکات جمع‌آوری شده برای طرح‌های عمران روستایی هزینه می‌شود.


رییس ستاد زکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مردم مومن استان سال قبل با پرداخت  315 میلیارد ریال در پرداخت زکات رتبه سوم کشور را کسب کردند، تصریح کرد: با توجه به شروع برداشت محصولات زراعی در سطح استان، باید هر چه زودتر امکانات لازم برای جمع آوری زکات فراهم شود./935/د101/ح

ارسال نظرات