۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۷۱۳۱۱
نماینده خبرگان رهبری:

غرب بیش از ایران نیازمند توافق مطلوب هسته‌ای است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که غرب به این نتیجه رسیده که تحریم ها اثر مورد نظر و مطلوب را ندارد و ناگزیر به مذاکره با ایران است، گفت: باید دانست که غرب به ویژه آمریکا بیش از ایران نیازمند توافق مطلوب در زمینه مسأله هسته‌ای است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولان ارشد نظام، اظهار داشت: معظم‌له اشاره داشتند که راهبرد ایستادگی ایران در مقابل فشارها جواب داده است.


وی با بیان این‌که غرب به این نتیجه رسیده که تحریم ها اثر مورد نظر و مطلوب را ندارد و ناگزیر به مذاکره با ایران است، خاطرنشان کرد: باید دانست که غرب به ویژه آمریکا بیش از ایران نیازمند توافق مطلوب در زمینه مسأله هسته‌ای است، البته همه مسؤولان ضمن تأکید بر خطوط قرمز، به دنبال توافقی خوب منطبق با منافع و مصالح نظام هستند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که تأیید تیم مذاکره کننده هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقطه قوت دیپلمات‌ها و پشتوانه‌ای محکم برای حضور قدرتمند در آخرین دور از مذاکرات است، گفت: توصیف اخیر رهبری از تیم مذاکره کننده نشان دهنده موافقت رهبری با مذاکرات هسته ای و هموار کردن مسیر راه مذاکرات برای دیپلمات‌ها است.


وی با اشاره به این‌که مذاکره با غرب درباره حل مسأله هسته‌ای از دولت قبلی آغاز شده و نتایج آن امروز مشاهده می شود، گفت: رهبری اشاره داشتند که از زمان دولت گذشته مذاکره ها در حال انجام بوده و گروه مذاکره کننده فعلی نیز نیروهایی امین، شجاع و باغیرت هستند و به دنبال حفظ خطوط نظام و حمایت از حقوق مردم‌اند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که تمامی مذاکرات زیر نظر رهبری انجام می شود، ادامه داد: در این مذاکرات ایران به دنبال احقاق حقوق مسلم هسته‌ای خود است، ضمن این‌که ابراز تمایل قدرت‌های بزرگ بین المللی برای مذاکره با ایران نشان از جایگاه و عظمت جمهوری اسلامی ایران است.


وی ادامه داد: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خواهیم با نرمش قهرمانانه منافع خود را تأمین کنیم، البته باید دانست که غرب هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نیست، چرا که آنان با ماهیت و ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران مخالف هستند./854/ت302/ح

ارسال نظرات