۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۷۰۶۵۷
تحقیق انجام شده از سوی مرکز امنیت ملی فوردهام:

افشای ابعاد جدیدی از اعضای آمریکایی داعش

خبرگزاری رسا ـ بیشتر افرادی که از آمریکا به گروه های تروریستی خاورمیانه پیوسته اند، نژادی غیر عربی و نیز با ملیت آمریکایی بوده اند.
تروريسم
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مطالعات جدید نشان می دهد بیشتر اعضای آمریکایی - کانادایی داعش، که یا در داخل این کشورها فعالیت می کنند ویا به عراق و سوریه سفر کرده اند؛ اصالت عربی ندارند.
اخیرا تحقیقی با موضوع تعداد اعضای آمریکایی داعش در مرکز ملی امنیت دانشکده حقوق فوردهام انجام شد. هدف از انجام این تحقیق تعیین روش هایی جدید برای تشخیص نیروگیری های داعش و رفتار آن ها پیش از عملیات تروریستی بود.
این تحقیق بر روی 59 تن از مظنونین به عملیات تروریستی بین تاریخ اول مارس 2014 تا 22 ژوئن 2015 انجام شد که 3 نفر از این مظنونین کشته شده بودند.
نتایج این مطالعه نشان داد که به طور میانگین می توان گفت که افراد تروریستی که در خاک آمریکا مرتکب اعمال تروریستی شده اند 26 ساله، مرد، فعال در رسانه های اجتماعی و دارای تابعیت آمریکایی هستند. اما این آمار منحصر به نژاد خاصی نمی شود.
این تحقیق همچنین نشان داد که در 81 درصد افرادی که برای پیوستن به داعش از آمریکا به خاورمیانه سفر کرده اند دارای تابعیت آمریکایی بوده اند که حدودا یک سوم از این تعداد تازه مسلمانان هستند.
رسانه های اجتماعی در جذب این افراد تا 80 درصد تاثیر داشته اند. این تاثیرگذاری به دو صورت بوده است؛ اول از طریق سایت ها و شبکه هایی که پیرو و تابع تفکر تروریسم بوده اند و دوم سایت هایی که به طور مستقیم نیروگیری می کنند.
مقامات امنیتی از ساز و کار مشابهی برای دستگیری مظنونین استفاده کردند که طی این اقدام 18 نفر بازداشت شدند.
این مطالعه بیان می کند که به دلیل تنوع نژادی و قومی متهمان ثبت ویژگی های آنان دشوار است. این افراد دارای نژادهای مختلفی از جمله آفریقایی، آفریقایی – آمریکایی، قفقازی، آسیای مرکزی، اروپای شرقی و جنوب آسیایی هستند. تعداد کمی از این افراد دارای نژاد خاورمیانه ای هستند.
کارن گرینبرگ مرکز ملی امنیت دانشکده حقوق فوردهام در این باره گفت: اعضای داعش چه تابعیت آمریکایی داشته باشند و چه نداشته باشند، این موضوع نشان دهنده بعد جدیدی از تروریسم داخلی آمریکا بعد از وقایع یازدهم سپتامبر است. ما با قاعده بازی جدیدی روبرو هستیم که بیشتر مرتبط با گرایش کلی به خشونت در آمریکا است./847/ب902/ک
ارسال نظرات