۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۷۰۴۲۷
استاد حوزه علمیه:

پرهیز از افراط و تفریط راه صحیح تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: باب نخست تبلیغ دین اسلام اعتدال در مسیر طلبگی یعنی جلوگیری از افتادن به ورطه افراط و تفریط است.
ميثاق طلبگي

حجت الاسلام ایمانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به شیوه های صحیح تبلیغ و ترویج دین اسلام، اظهار داشت: باب اول تبلیغ دین اسلام اعتدال در مسیر طلبگی است یعنی جلوگیری از افتادن به ورطه افراط و تفریط.

 

وی افزود: آفتی که ما طلبه ها خیلی زود به آن مبتلا می شویم این است که یا دچار افراط و تندروی می شویم و یا گرفتار تفریط و کندروی، یا خیلی به عبادت و عرفان و مسایل معنوی می چسبیم و در امور درسی افت می کنیم و یا خیلی به درس توجه کرده و مدام مطالعه درسی می کنیم و از مسایل معنوی و عبادات دور می شویم.

 

حجت الاسلام ایمانی گام اول را در امر تبلیغ دین ایجاد اعتدال در بین درس خواندن و عبادت کردن عنوان و اضافه کرد: پرنده برای پرواز کردن دو بال می خواهد؛ طلاب نیز برای موفقیت نیازمند دو عامل هستند نخست درس خواندن و دیگری توسل و ارتباط با خدای متعال و ائمه معصومان(ع).

 

وی گام دوم در امر تبلیغ را توجه به احتیاجات جامعه دانست و گفت: باید ببینیم که جامعه از ما چه می خواهد و به چه نوع تبلیغی نیاز دارد تا بر اساس این نیاز و مطالبه جامعه از ما طلاب درس خوانده و معارف و معالم مورد نظر را به دست آوریم.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مطالعات ما باید در راستای کمبودها و خلأهای دینی و فرهنگی موجود در جامعه باشد، نه در مورد مسایلی که فکرمان را باز و اندیشه مان را تقویت کند.

 

وی مرحله سوم از امر تبلیغ را اطاعت از فرمانده کل قوا و مقام معظم رهبری خواند و اذعان داشت: رهبر فرزانه مان که به مانند دیدبانی هوشیار همه جهات جریانات جهان اسلام را مشاهده و به نیروها جهت می دهد، نقش تعیین کننده ای در خط و مشی طلاب و فضلای حوزه علمیه و نوع تبلیغ ایشان دارد و ما باید گوش به زنگ فرامین ایشان باشیم.

 

حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: منشور روحانیتی که حضرت امام(ره) آن را ترتیب دادند و سخنرانی های رهبر معظم در جمع طلاب بهترین کارگشا است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات