۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۶۹۷۲۷
استاد حوزه علمیه:

دشمن، توطئه‌های فراوانی برای نابودی فرهنگ اصیل اسلامی تدارک دیده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام نقشه های شومی برای نابودی فرهنگ اصیل اسلامی در کشورمان دارند اما مطمئن باشند که این آرزو را با خود به گور می برند.
تهاجم فرهنگي

حجت الاسلام ایمانی، مدرس حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به ماجرای زدودن چهره اسلام از اندلس یکی از شهرهای اسپانیای فعلی، اظهار داشت: نخستین مرکزی که از بلاد اروپا تحت تاثیر تربیت اسلامی قرار گرفت منطقه شمالی مدیترانه بود.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین شهرها به نام گرانادا یا گرناته و اندلس در اروپا فرهنگ اصیل اسلامی را پذیرفته بود و می رفت تا برای همیشه اندیشه و فکر مسیحیت به تاریخ سپرده شده و فرهنگ اصیل اسلامی فرا گیر شود.

 

حجت الاسلام ایمانی اضافه کرد: کشورهای همسایه مسیحی به این شهرها احساس خطر کردند و از طریق برنامه های فرهنگی نه نظامی؛ با نشر برهنگی، بی بند و باری، میگساری، ترویج فحشا و مسایلی از این قبیل به حدی در بین مسلمان ها نفوذ کردند تا از درون فکر و اندیشه اسلامی شان متلاشی شد.

 

وی اذعان داشت: وقتی مسلمانان در اثر ابتلا به فحشا و فساد نسبت به باورهای خود بی تفاوت شدند، دوباره خیلی راحت اروپا به حالت اولیه خود برگشت و امروز فقط آثاری باستانی از دین اسلام و تشییع در مناطقی از اسپانیا یا همان آندلس سابق به جا مانده است.

 

این مدرس حوزوی به نقشه شوم دشمنان اسلام برای مردم کشورمان اشاره کرد و گفت: نگرش اندلسی کردن ایران یک نگرش بسیار خطرناکی است و از چند قرن پیش برای کشور ما هم همین نقشه را کشیده اند و به دنبال آندلاسیون کردن بلاد اسلامی مان هستند.

 

وی ضمن هشدار به مسؤولان و سران حکومت در کشور تأکید کرد: در کشور ما هنوز توفیق زیادی برای بی اعتقاد کردن مردم به دست نیاورده اند و اگر مسؤولان و بزرگان در کشور احساس خطر کرده و برنامه ریزی درستی داشته باشند، می توانند جلوی هجوم این فرهنگ بیگانه را بگیرند.

 

حجت الاسلام ایمانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ورودشان به کشور خطاب به علما فرمود؛ "اگر این جمهوری اسلامی را نگه ندارید دین اسلام چنان سیلی ای می خورد که صدها سال نمی تواند دیگر به روی پای خود بایستد".

 

وی ادامه داد: نگرانی از زمان امام راحل(ره) بود که در ایران اندلاسیون اتفاق بیافتد به این معنا که فرهنگ غرب طوری وارد کشور شود که فرهنگ و اندیشه اسلامی برای همیشه ضربه ببیند.

 

این فعال مذهبی به انقلاب مصر و تغییر زود هنگام رویه آن اشاره کرد و اظهار داشت: غربی ها وقتی در مصر دیدند که برخی از سران اخوان المسلمین فکر و اندیشه شان، اندیشه حکومتی اسلامی است و دین را از سیاست جدا نمی بینند و حکومت را در مصر به دست گرفته اند نگران شده و به فکر چاره افتادند.

 

وی خاطرنشان کرد: مخالفان با حکومت اسلامی در مصر در عرض یک سال چنان برنامه ریزی کرده و فرهنگ آن کشور را در دست گرفتند که توانستند دوباره حکومت را به دست گیرند و دوباره عبدالفتاح سیسی را که یک فرد لائیک است در راس حکومت قرار دهند.

 

حجت الاسلام ایمانی در پایان تصریح کرد: دشمنان اسلام در هر گوشه ای احساس خطر بکنند فوری وارد عمل می شوند تا نظام دینی را سرنگون کنند، ولی در مورد جمهوری اسلامی ایران به خواست و یاری الهی این آرزو را با خود به گور می برند و هرگز به اهداف شیطانی خود نخواهند رسید./936/ت302/ب4

ارسال نظرات