۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۶۹۶۵۲
امام جمعه میانه:

کاهش جرائم در ماه رمضان، نشان از توجه افراد به مبانی دینی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای تقرب به رحمـت واسعة الهی است، گفت: کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان نشان دهنده، اهمیت و توجه به ترویج و گسترش مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی دارد.
رمضان کريم

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت توجه و بهره‌مندی از لحظات معنوی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تعمیق فرهنگ دینی و گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه است.


وی با بیان این‌که همواره ترویج معارف دینی یکی از مهم‌ترین اصول پیشگیری از وقوع جرائم بوده است، خاطرنشان کرد: کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان نشان دهنده، اهمیت توجه به ترویج و گسترش مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی دارد.


حجت الاسلام حامدی با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای تقرب به رحمـت واسعة الهی است، گفت: بهره مندی و درک صحیح از برکات ماه مبارک رمضان، زمینه به دست آوردن مواهب و عطایای الهی را فراهم می‌سازد و در سایه این درک و شناخت است که نقش بی‌بدیل و آثار و فواید آن آشکار می شود.


امام جمعه میانه با اشاره به این‌که سبک زندگی ماه مبارک رمضان بهترین شیوه برای زندگی الهی است، ادامه داد: در این ماه توجه به معنویات، تقویت روحیه دین‌داری و پرهیزگاری، تعمیق فرهنگ دینی و توجه به اصول دینی می‌تواند منجر به پرورش روحیه خلاق و در عین حال پایبند به آموزه‌های دینی را فراهم آورد.


وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای مؤمنان است تا از ثمرات این روزه داری استفاده کرده و در جهت تقویت ایمان گام بردارند، افزود: رمضان ماهی است که خداوند متعال بندگان خود را مورد رحمت و مغفرت قرار داده و شیطان را در غل و زنجیر می کشد، به عبارت دیگر در ماه رمضان اعمال مؤمنان قبول، دعاها مستجاب و گناهان آمرزیده می شود.


حجت الاسلام حامدی ماه رمضان را فرصت خودسازی، عبادت و بندگی خدا دانست و گفت: زمینه خودسازی در تک تک لحظات با فضیلت این ماه برای انسان فراهم است و از اول ماه مبارک رمضان، درهای رحمت پروردگار به روی بندگانش گشوده می‏شود و نورانیت اعمال این ماه صفای خاصی در قلب و روح انسانها ایجاد می کند.


وی در پایان با تأکید بر این‌که نباید مسلمان مقطعی و یک ماهه باشیم، خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می شود عده‌ای تنها در ماه رمضان نسبت به اقامه نماز اول وقت در مساجد اهتمام دارند، در حالی که این عادت حسنه باید در دیگر ایام سال نیز تداوم داشته باشد./935/ت302/ح

ارسال نظرات