۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۶۹۲۰۱

پنتاگون از پرداخت ماهانه 400 دلار به تروریست‎های سوری خبر داد

خبرگزاری رسا ـ وزارت دفاع مریکا از پرداخت ماهانه 400 دلار به تروریست‎های سوری که از سوی ارتش آمریکا آموزش می‎بینند، خبر داد.
داعش

 

به گزاری خبرگزاری رسا، پنتاگون روز دوشنبه تاکید کرد که شبه نظامیان سوری که در حال فراگرفتن آموزش های نظامی از سوی ارتش آمریکا هستند، مطابق با عملکرد و مهارت هایی که دارند ، هر ماه بیش از 250 تا 400 دلار دریافت می کنند.

 

هنوز مشخص نیست که چه تعدادی از شبه نظامیان سوری از پنتاگون پول دریافت می کنند. استیو وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته تاکید کرد که حدود 200 شبه نظامی سوری در حال فراگرفتن آموزش های نظامی هستند.

 

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز در ماه می تاکید کرده بود که شبه نظامیان سوری که در برنامه های آموزشی به رهبری آمریکا شرکت کنند، پولی را دریافت خواهند کرد ولی اشاره‌ای به رقم دقیق آن نکرده بود.

 

الیسا اسمیت فرمانده نیروی دریایی و سخنگوی پنتاگون نیز تاکید کرد که شبه نظامیان سوری که در حال آموزش هستند، هر یک دستمزد دریافت می‌کنند.

 

رویترز افزود: حدود 6 هزار داوطلب سوری در برنامه آموزشی آمریکا برای کمک به نیروهای میانه روی سوری مشارکت کرده‌اند. آمریکا قصد دارد پس از پایان این برنامه آموزشی، نیروها را مسلح کرده و از آنها برای مقابله با داعش استفاده کند.

 

وارن هفته گذشته گفته بود که تلاش برای آموزش شبه نظامیان سوری با سرعتی کمتر از حد انتظار به پیش می‌رود که علت اصلی آن مشکلات مربوط به انتقال این افراد برای آموزش در خارج از سوریه است.

 

آمریکا مدعی شده است که قصد دارد با اجرای این برنامه آموزشی، بیش از 15 هزار نیروی معارض سوری را برای مقابله با تروریست ها به سوریه اعزام کند.

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است قصد دارد هر سال 5 هزار نیروی مخالف دولت سوریه را طی 3 سال آینده آموزش دهد. آموزش این نیروها قرار است در ترکیه، قطر و عربستان سعودی انجام شود./980/ب102/د

ارسال نظرات