۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۶۸۹۶۵
کارشناس رادیو معارف مطرح کرد؛

گرایش خانواده‌ها به معنویت راه نهادینه‌شدن محبت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رادیو معارف با بیان این‌که سوره روم آیه 23 سوره روم مهم‌ترین عامل ازدواج را محبت معرفی می‌کند، گفت: مسلمان هرچقدر در بعد معنوی قوی‌تر باشد؛ در بعد عاطفی قوی‌تر عمل خواهد کرد.
رمضان

حجت‌الاسلام علی‌محمد رفیعی، کارشناس رادیو و معارف، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد گسترده معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: فضای ماه مبارک رمضان، معنویت و آرامش بخشی خاص خود را دارد و روزنه های جدید معنوی را به روی افراد می گشاید.

 

وی افزود: معمولاً افراد وقتی روزه می‌گیرند با تمرین خودسازی در ابعاد فردی و اجتماعی خود را برای برنامه‌های کلان جامعه آماده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که در ماه مبارک رمضان جرائم در کشور اسلامی ایران به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند، گفت: این نشان از اثر عبادی ماه رمضان بر جامعه اسلامی است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند شیاطین در ماه مبارک رمضان در زنجیر هستند، گفت: همین‌که افراد در مقام روزه قرار می‌گیرند خودداری از مسائل غیرشرعی بیشتر می‌شود؛ از این رو سفارش‌های زیادی برای قرائت قرآن شده است و برخی از روایات حتی خواندن برخی از سوره‌ها را برابر باختم کل قران کریم می‌دانند.

 

کارشناس رادیو معارف با بیان این‌که فلسفه این قرائت برای این است که قرآن و مفاهیم آن در طول سال در زندگی مردم رسوخ پیدا کند، عنوان کرد: دستورالعمل‌های اجتماعی قرآن در طول سال می‌تواند بسیار برای رفع موانع فکری و عاطفی مردم مؤثر باشد.

 

وی ادامه داد: بخشی از جامعه ما دچار معضلات جدی اجتماعی است و این است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که در آخرالزمان به قرآن پناه ببرید. بسیاری از مشکلات جامعه ما ناشی از دوری از مفاهیم قرآن است.

 

وی افزود: در سبک زندگی قرآنی اگر تمام دستور العمل‌ها در همان حد خودش اجرا بشود بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد.

 

کارشناس رادیو معارف با بیان این‌که سوره روم آیه 23 سوره روم مهم‌ترین عامل ازدواج را محبت معرفی می‌کند، گفت: مسلمان هرچقدر در بعد معنوی قوی‌تر باشد؛ در بعد عاطفی قوی‌تر عمل خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: زن و مردی که به هم محبت نمی‌کنند در زمره افراد با ایمان شمرده نمی‌شوند و این نشان از این است که زن و مرد باایمان بیشتر به یکدیگر محبت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به نقش اسلام و ایمان در تقویت بنیه‌های زندگی اجتماعی که در جامعه امروز خود را برجسته‌تر نشان می‌دهد، گفت: برای سبک زندگی در سوره مریم آیه 96 خداوند می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا».

 

وی افزود: در این آیه خداوند متعال می‌فرماید «کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند به‌زودی خدای رحمان برای آنان محبتی در دل‌ها قرار می‌دهد» و این آیه در واقع ترسیم‌کننده سبک زندگی اسلامی در این بعد از زندگی است./921/ت302/س

ارسال نظرات