۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۶۸۱۶۴
نماینده خبرگان رهبری:

ولایت فقیه، نگهبان دین و نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: استکبار جهانی درصدد است، همان تفکرات التقاطی گذشته را امروز در رنگ و لعاب جدید به مردم ایران عرضه کند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع روحانیان و مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رسالت طلاب و روحانیان در برابر مسائل روز اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیار خطیر است، بی تفاوتی در مقابل مسائل روز شایسته سرباز امام زمان(عج) نیست.


وی با بیان این‌که خط سیاسی روحانیت بایستی همسو با خط ولایت فقیه باشد، خاطر‌نشان کرد: آگاهی از مسائل سیاسی بایستی با بصیرت و ولایت مداری کامل باشد، چراکه در غیر این صورت گمراهی و انحراف به دنبال خواهد داشت، امروز هدایت مردم به سوی خداشناسی و تبلیغ دین مهم‌ترین مأموریت مبلغان در عرصه های مختلف جامعه است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان درصدد جدایی دین از سیاست در نظام اسلامی ایران هستند، افزود: استکبار جهانی در صدد است، همان تفکرات التقاطی خود را که چند دهه گذشته به دنبال ترویج آنها است، امروز در رنگ و لعاب جدید به مردم ایران عرضه کند، غافل از این‌که ولایت، نگهبان دین و نظام اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مردم‌داری، آشنایی با مسائل روز، ساده‌زیستی و روشنگری در خصوص مسائل و معضلات اجتماعی جزء وظایف روحانیان است، تصریح کرد: یک روحانی باید در کنار این هدف بتواند مسائل و مشکلات جامعه را درک کرده و براساس آن ها، مردم را ارشاد کند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که رسالت روحانیان همان رسالت انبیای الهی بوده از این رو بسیار حساس و خطیر است، گفت: حفظ حرمت و شأن لباس روحانیت بر همگان واجب است، مردم باید اخلاق اسلامی را در رفتار و گفتار علما و روحانیان مشاهده کنند و به طور قطع، بزرگ ترین تبلیغ و هدایت مردم همین نکته است.


وی با اشاره به این‌که علمای دین همواره در اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) پیشگام بوده‌اند، افزود: روحانیت رکن اصلی نظام اسلامی بوده و اکنون با وجود همه ترفندها و شیطنت های دشمنان علیه اسلام، جامعه، بیش از گذشته به راهنمایی، هدایت و ارشاد علمای دینی نیازمند است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ایدئولوژی اصلی این انقلاب از سوی حوزه‌های علمیه و روحانیت آگاه و مبارز شیعه تبیین شده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در تمامی نهضت‌های مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی نقش هدایتگری بر عهده داشته است، نقش مراجع، علما و روحانیان در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است.


وی با بیان این‌که نقش این روحانیان در آماده سازی افکار مردم برای تاسیس این حکومت قابل تجه بوده است، گفت: روحانیان به نوعی با آموزه های اسلامی، زیر بنای انقلاب را در کشور ایجاد کردند، بقای انقلاب اسلامی ایران نیز نیازمند نقش‌آفرینی روحانیت در همه عرصه هاست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات