۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۶۷۱۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

توجه به معارف قرآنی راه برون رفت جوامع اسلامی از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تنها راه برون رفت جوامع اسلامی از مشکلات و گرفتاری های امروز را توجه به معارف قرآنی دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در شانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه مؤوسسات قرآنی، مردمی استان گفت: تنها راه برون رفت از بحران امروز در جوامع اسلامی توجه به معارف قرآنی است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و با تاکید بر استفاده از ظرفیت های عظیم این ماه افزود: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در همه مراکز مذهبی در ماه رمضان با جدیت دنبال شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، جز خوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن و بیان حقایق ناب قرآنی باید در برنامه های فرهنگی مساجد و هیأت های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی و قرآنی گنجانده شود.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: طی این سال ها با تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری فعالیت های قرآنی در کشور رشد بسیار چشمگیری داشته است و ظرفیت بالای ثبت مؤوسسات و خانه های قرآن در مازندران از جمله این فعالیت ها است.

 

این استاده حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: آشنایی با مفاهیم قرآن در حفظ سلامت و معنویت در جامعه بسیار تأثیرگذار است و در جامعه ای که قرآن و احکام قرآنی جاری باشد همه بخش های آن جامعه به رشد و بالندگی خواهید رسید.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر تدبر در آیات قرآنی خاطر نشان کرد: درک درست از معانی و مفاهیم قرآن از ضروریات جامعه قرآنی است و ما هم برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی مسؤولیت داریم و برای تحقق آن باید تلاش کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و ماه میهمانی خداوند دانست و افزود: خوشبختانه ملت مسلمان ایران نیز در این ماه پرفیض با حضور در مساجد و تکایا از معنویت این ماه بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پالایش درون انسان ها است، اظهار داشت: این ماه بهانه ای برای بازنگری به اعمال خود است و مردم نباید به راحتی از فضائل این ماه بی بهره بمانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه رمضان فرصتی است تا به تعالیم الهی و به فطرت خود بازگردیم، گفت: نزول کتاب آسمانی ما مسلمانان دراین ماه نشان دهنده عظمت ماه رمضان است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات