۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۶۴۸۱۱
معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌‌اهای آذربایجان شرقی:

کرامت حقیقی بشریت با ظهور منجی آخرالزمان محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انوری با تأکید بر این‌که نگاه غرب به انسان نگاه کریمانه نیست، گفت: کرامت حقیقی بشریت با ظهور منجی آخرالزمان(عج) محقق می‌شود.
حجت الاسلام انوري، معاون نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام انوری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی، امروز در جلسه تفسیر قرآن دانشگاه تبریز به بیان تفسیر آیات پایانی سوره مؤمنون پرداخت و اظهار داشت: زمان زندگی دنیوی انسان در مقابل زمان زندگی آخرت بسیار ناچیز است.


وی در توضیح آیه 116سوره مؤمنون که خداوند فرمود؛ «فَتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ لا إِلَهَ إِلا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْکَرِیمِ»، گفت: عرش خداوند دارای کرامت و ارزش است و نقطه‎ قابل توجه این است که در روایات آمده قلب انسان مؤمن عرش الهی است و در این آیه از عرش الهی با صفت کریم یاد شده است.


حجت الاسلام انوری ادامه داد: پس نتیجه این که هر قلبی عرش الهی نیست، بلکه قلب آن مؤمنی عرش الهی است که آن مؤمن کریم و دارای کرامت انسانی باشد. متأسفانه در دنیای امروز کرامت انسانی به فراموشی سپرده شده است و دیگر آن انسان کریمی که خداوند در مورد آن فرمود «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ» در جامعه کم یافت می‌شود.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تمدن‌های بشری، کرامت حقیقی انسان را از او گرفته‌اند و کرامت حقیقی انسان تنها روزی به انسان برخواهد گشت که منجی عالم بشریت ظهور کند و اوست که انسان را از منجلاب و گرفتاری‌های مادی نجات خواهد داد.


حجت الاسلام انوری با اشاره به ادعاهای تمدن غرب درباره تحقق کرامات انسانی گفت: نگاه غرب به انسان نگاه کریمانه نیست و انسان را صرفاً موجود مادی می‌بیند و متأسفانه به همین علت آن حقیقت انسان به فراموشی سپرده شده است.


وی افزود: ارزش انسان به ماده اولیه بی‌ارزشی نیست که از آن آفریده شده است، بلکه ارزش واقعی انسان به همان کرامتی است که خداوند به وی عطا فرموده است، اما امروز شاهد این امر هستیم که هرچه بیشتر پیش می‌رویم، جنبه کرامتی انسان و حقیقت انسان کم رنگ و به مرور زمان فراموش می‌شود و جنبه مادی انسان پر رنگ می‌شود.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بعثت نبی مکرم اسلام برای تحقق کرامت حقیقی بشریت بوده است، خاطرنشان کرد: رسالت ائمه اطهار(ع) پس از رحلت رسول خدا نیز بر این اساس بوده است، بنابر این کرامت حقیقی بشریت با ظهور منجی آخرالزمان(عج) محقق می شود./853/پ202/ح

ارسال نظرات