۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۶۴۶۹۳
مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان:

تحقق بیداری اسلامی در جهان نشان از صدور موفق انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این‌که در دوران رهبری آیت الله خامنه ای جایگاه ایران اسلامی در سطح بین‌المللی تقویت شده است و دنیا نگاه خاصی به ایران دارد، گفت: بیداری اسلامی نشان از صدور موفق انقلاب اسلامی است، از این رو شاهد تکرار شعار انقلاب ایران در کشورهای مختلف هستیم.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در کاشان، گفت: امام راحل یکی از شخصیت های تأثیرگذار در طول تاریخ بوده است که در ابعاد مختلف علمی، عرفانی، سیاسی و اخلاقی فعالیت داشت و دلیل این تأثیرگذاری نیز وصل بودن ایشان به خدا بود.

 

وی افزود: یکی از ابعاد شخصیتی  امام راحل، روحیه استکبار ستیزی ایشان بود و زمانی که مبارزه با استکبار و شاه را شروع کرد، عده ای امام را همراهی نکردند، عده ای ایشان را دیر همراهی کردند و عده ای نیز به خوبی با ایشان همراه بودند.

 

حجت‌الاسلام شاه‌فضل قمصری با بیان این‌که افرادی را که امام راحل را همراهی نکردند، فاقد روحیه استکبار ستیزی و منفعت طلب بودند، گفت: برخی نیز با امید به منفعت از همراهی با امام، ایشان را همراهی کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، ممکن است برخی دچار استحاله فکری شده باشند، چرا که احساس می‌کنند منافعی دارند که در کنار آن باید به استکبار ستیزی نیز فکر کنند و در زمان انتخاب منافع یا استکبار ستیزی، منافع مادی، قدرتی و احساسی خود را دنبال می کنند.

 

وی با اشاره به این که برخی به دلیل حب به دنیا، نمی توانند روحیه استکبارستیزی داشته باشند، گفت: آنهایی که دچار استحاله شده‌اند، در حالی که دم از خط امام می زنند، اما نتوانسته اند به اصول اولیه پایبند باشند.

 

به گفته وی، کسی که دم از امام می زند، منظور آرمان ها، شخصیت و اهداف امام راحل است، از این رو به آرمان های ایشان بی تفاوت بودن و فقط نام امام خمینی(ره) را بر زبان جاری کردن، پذیرفته نیست.

 

وی مدیریت ایران اسلامی بعد از فوت امام راحل را سخت برشمرد و گفت: بعد از فوت امام و آغاز دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای، برخی نگاهی که به امام راحل داشتند را به ایشان نداشتند و عده ای هم از قبل با ایشان مخالفت هایی داشتند.

 

حجت الاسلام شاه‌فضل قمصری گفت: بعد از اتمام جنگ تحمیلی برخی احساس آزادی می‌کردند و زمانی که زوایای پنهان موضوعات بر ملا شد، مخالفت‌ها، تجمل‌گرایی ها، هوس‌رانی‌ها و دنیازدگی‌ها نیز بروز و ظهور کرد.

 

همراهی با کشورهای مستکبر، به معنی دور شدن از آرمان های امام راحل است

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این که برخی نیز با قائل شدن جایگاه والایی برای خود و انتظار به دست آوردن پست های حساس، به آیت الله خامنه ای فشار می آوردند، گفت: شرایط دوران رهبری آیت الله خامنه ای متفاوت بود و می توان این دوران را به شرایط امیرمؤمنان(ع) بعد از فوت پیامبر اسلام(ص) تشبیه کرد، با این تفاوت که مردم آن زمان امام علی(ع) را قبول نمی کردند، اما مردم ایران اسلامی رهبری آیت الله خامنه ای را پذیرفتند.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را یک حرکت فرهنگی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با وجود هجمه های فرهنگی، به مسائل فرهنگی توجه بسیاری داشته است و از طرفی کشورهای مستکبر که با امام راحل در عناد بودند، امروز نیز با آیت الله خامنه ای در عناد هستند که این بیانگر ادامه داشتن راه امام رحل است.

 

 

به گفته وی، همراهی کشورهای استکباری با ایران اسلامی، نشانه دور شدن از آرمان های امام راحل خواهد بود، از این رو در حال حاضر استکبار ستیزی مدنظر امام راحل در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام شاه‌فضل قمصری با اشاره به این که در دوران رهبری آیت الله خامنه ای جایگاه ایران اسلامی در سطح بین المللی تقویت شده است و دنیا نگاه خاصی به ایران دارد، گفت: بیداری اسلامی نشان از صدور موفق انقلاب اسلامی است، از این رو شاهد تکرار شعار انقلاب ایران در کشورهای مختلف هستیم.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دشمن‌تراشی‌ها و عنادهای دشمنان را نباید در به وجود آمدن برخی از ضعف‌ها نادیده گرفت، چرا که مبارزه با استکبار جهانی کار آسانی نیست./1307/ت302/ح

ارسال نظرات