۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۶۴۴۶۵
آیت الله صفایی بوشهری:

کسانی که می خواهند نظام اسلامی دچار بحران شود شورای نگهبان را تضعیف می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شورای نگهبان حکم قلب نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد که مایه پالایش همه امور در عرصه حیاتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در بين معتکفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با سرپرستان دفاتر نمایندگی شورای نگهبان شهرستان‌های استان بوشهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج) و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 خرداد، شورای نگهبان را یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، دانست و گفت: شورای نگهبان در هندسه ساختاری نظام جمهوری اسلامی ایران، مهمترین دستگاه حاکمیتی است.

 

شورای نگهبان حکم قلب نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شورای نگهبان حکم قلب نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد که مایه پالایش همه امور در عرصه حیاتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شورای نگهبان قلب پالایش نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: بسیاری هستند که می‌خواهند شورای نگهبان در ساختار نظام نباشد و اگر باشد یک نظام عادی و بدون قدرت و توان و منفعل باشد که این نگاه، همان نگاه استعماری و استبدادی است.

 

آنهایی که می خواهند نظام اسلامی دچار بحران شود شورای نگهبان را تضعیف می کنند

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: آنهایی که می خواهند نظام اسلامی در مسیر تاریخ خود دچار بحران شود و سقوط کند شورای نگهبان را به هر شکل که می توانند تضعیف می کنند.

 

وی افزود: کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می کنند مسیری می روند که استعمار می خواهد و همان حرفی می زنند که سخنگوی های جهان سلطه بیان می کنند.

 

تقویت شورای نگهبان واجب و تضعیف آن حرام است

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: تقویت شورای نگهبان واجب و تضعیف آن حرام است چون تضعیف شورای نگهبان منجر به تضعیف حوزه قانون گذاری و عرصه نظارتی خواهد شد که این حوزه ها مایه حیات یک جامعه الهی هستند و اگر نظارت و حوزه پالایش و قانون گذاری، خوب صورت نگیرد قطعاً در درون خود دچار چالش های جدی خواهیم شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: شورای نگهبان مایه‌ سالم مانی و سالم سازی نظام جمهوری اسلامی ایران است به همین خاطر حضرت امام (ره) این همه به اهمیت شورای نگهبان تأکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز به شدت بر حفظ و صیانت و اقتدار این شورا تأکید دارند.

 

شورای نگهبان، عامل صیانت و حراست از اساس نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی ابراز داشت: اگر شورای نگهبان نباشد حوزه‌های انتخابی کشور همگی دچار بحران می شوند و افرادی که صلاح نیست وارد عرصه انتخاباتی شوند، وارد می شوند، انتخاب می شوند و جامعه را دچار مشکل می کنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری همچنین اظهار داشت: اگر شورای نگهبان نباشد قوانین کشور منطبق با قانون اساسی و دین نخواهد بود و نظام ما دچار مشکل قانون‌گذاری خواهد شد.

 

آیت الله جنتی در شورای نگهبان ضامن سلامت بسیاری از امور هستند

نماینده مقام معظم رهبری در استان تأکید کرد: شورای نگهبان، عامل صیانت و حراست از اساس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: الحمدالله از اول انقلاب تا کنون شخصیت هایی در شورای نگهبان بوده اند که همه مایه افتخار و عزت برای ایران اسلامی هستند و هم اینک حضرت آیت الله جنتی یک شخصیت بسیار مخلص، ولایتمدار، فقیه، آگاه، بصیر و دارای تجربه کافی و لازم هستند که ضامن سلامت بسیاری از امور می باشند.

 

در شورای نگهبان کارها طبق قانون و نظر ولی فقیه پیش رود

 آیت الله صفایی بوشهری در پایان با اعلام حمایت جدی از شورای نگهبان در کلان ایران و استان بوشهر، انتخابات پیش رو به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخابات فوق العاده ای دانست، و تاکید کرد: در شورای نگهبان کارها طبق قانون، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و طبق نظر ولی فقیه پیش رود./833/پ203/ب4

ارسال نظرات