۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۲۶۴۱۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

جوانان حضرت علی اکبر را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسین(ع) در مورد حضرت علی اکبر(ع) می فرماید ایشان جوانی است که از نظر نطق، ظاهر، رفتار و سلوک شبیه پیامبر اسلام(ع) است.
سيد رضا جعفري علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سید رضا جعفری علوی، استاد حوزه و دانشگاه در همایش جوانان منطقه مشهد اردهال در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع)، گفت: ولادت فرزندان امام حسین(ع) به صورت دقیق و مبرم ذکر نشده است.

 

وی افزود: در مورد تاریخ ولادت علی اکبر(ع) نقل قول های متعددی از سال های 31 تا سال 37 وجود دارد و برخی از روایات سن ایشان را از امام سجاد(ع) کمتر عنوان کرده اند.

 

جعفری با اشاره به این که آنچه مشهور است حضرت علی اکبر(ع) در 11 ماه شعبان سال 33 هجری قمری متولد شده است، گفت: ایشان از طرف پدر و مادر، از بزرگان زمان بوده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مادر حضرت علی اکبر(ع) لیلا فرزند عروه بن مسعود ثقفی است، گفت: عروه بن مسعود ثقفی انسانی با فضیلت بوده که در صلح حدیبیه برای امضای موافقت نامه نزد پیامبر اسلام(ص) رفت.

 

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کاشان گفت: امام حسین(ع) در مورد حضرت علی اکبر(ع) می فرماید ایشان جوانی است که از نظر نطق، ظاهر، رفتار و سلوک شبیه پیامبر اسلام(ع) است.

 

وی با اشاره به این که جوانان باید پیرو جوانانی نظیر حضرت علی اکبر(ع) باشند و ایشان را الگوی خود قرار دهند، گفت: خداوند در قرآن کریم اهل بیت(ع) را همانند یک درخت پاک و اصیل توصیف کرده است که امام صادق(ع) در توضیح این آیه می فرماید اصل این درخت، پیامبر اسلام(ص)، فروع آن امام علی(ع)، دیگر امامان معصوم(ع) شاخه های این درخت، علم اهل بیت(ع) میوه های این درخت و شیعه های مؤمن برگ های این درخت هستند.

 

جعفری علوی گفت: امام صادق(ع) در ادامه می فرماید اگر یک مؤمن شیعه متولد شود یک برگ بر این درخت اضافه می شود و اگر یک انسان مؤمن از دنیا برود یک برگ از آن کم می شود، از این رو شایسته است در بارور کردن این درخت پاک و اصیل کوشا باشیم، چرا که خداوند رزق و روزی همه انسان ها را می دهد./1307/پ203/ی

ارسال نظرات