۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۶۴۱۳۱
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

تأکید بر خدمت داعش به آمریکا و تسریع در پرداخت حقوق خانواده‎های شهدا

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه شهرهای عراق، با اشاره به اینکه داعش یکی از ارتش‎های نظامی آمریکا به شمار می‎آید، پرداخت سریع حقوق خانواده‎های شهدا را خواستار شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید هادی الدنیناوی امام جمعه کوفه در خطبه های نماز جمعه مسجد این شهر، داعش را ارتش آمریکا و باندهای صهیونیستی توصیف کرد و گفت: داعش در کنار ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام وظیفه برای آنهاست. آمریکا که نقشه های خود را زیر پای مجاهدان دید، تحقق اهداف خود را در تخریب عراق دنبال می کند.

 

وی افزود: آمریکایی ها به همین دلیل از همدستان وهابی تکفیری خود که در داعش متبلور است، استفاده کرد.

 

حجت الاسلام دنیناوی تصریح کرد: آمریکا تلاش می کند تا مشکل کنونی را بحرانی مذهبی میان سنی و شیعه جلوه دهد و بدین صورت به مخدوش کردن افکار عمومی بپردازد. این کشور می خواهد لقب جنایتکار را از چهره سرشار از کذب و دروغ خود بردارد.

 

امام جمعه کوفه از عدم رعایت بهداشت در شهر مقدس نجف انتقاد کرد و دولت را به اهتمام به پاکیزگی این شهر مقدس فراخواند.

 

امام جمعه بصره از ادامه درگیری مسلحانه عشایر انتقاد کرد

 

حجت الاسلام شیخ سالم سلطان الشمری در خطبه های نماز جمعه مسجد الشویلی منطقه زبیر بصره از ادامه نزاع های عشایری در این استان به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: نزاع های عشایری و خونریزی های صورت گرفته پدیده ای بسیار زشت و ناپسند به شمار می آید و نیروهای امنیتی و عشایر باید مواضع جدی علیه این اقدامات اتخاذ کنند.

 

وی با اشاره به نیاز عراق به سلاح و تجهیزات جنگی برای مبارزه با تروریسم، تأکید کرد: این درگیری ها با هدف برانگیختن فتنه و بی ثباتی در بصره صورت می گیرد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری است که در صورت ادامه این نزاع ها شاهد توقف عمران و اقتصاد خواهیم بود.

 

امام جمعه بصره نسبت به تبدیل این نزاع ها به راهزنی، سرقت و خونریزی هشدار داد و برگزاری همایش عشایر و محاکمه عاملان این اقدامات تأکید کرد.

 

تأکید امام جمعه ناصریه بر تسریع پرداخت حقوق خانواده های شهدا

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری در خطبه های نماز جمعه مسجد شیخ عباس کبیر ناصریه، دولت و ملت را به توجه به خانواده های شهدا فراخواند.

 

وی گفت: بسیج مردمی پایه و اساس دفاع و ثبات و آینده عراق است و هیچ کس حق ندارد در زمینه دفاع از این نیروها اهمال ورزد.

 

امام جمعه ناصریه افزود: دولت مرکزی مسؤول اصلی پرداخت حقوق خانواده های شهداست و با توجه به وضع مادی نامطلوب خانواده ها باید در این زمینه تسریع کند.

 

حجت الاسلام ناصری همچنین نقش شهروندان را در حمایت از خانواده های شهدای بسیج مردمی مهم توصیف کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات