۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۶۳۹۶۰
کارشناس دینی:

توجه به مشکلات دیگران زندگی انسان را نورانی می کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که از پیامبر اسلام(ص) روایت است که صدقه به عنوان پادزهر است، به ویژه پرداخت صدقه در ماه رجب، گفت: توجه به غم دیگران و بر طرف کردن مشکلات افراد، زندگی انسان را نورانی می کند.
کمک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی بعد ازظهر امروز درجمع زائران حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) نسبت به شرکت در تشیع جنازه به عنوان یک مراسم واجب کفایی توجه بسیار داشت، گفت: امام علی(ع) می فرمایند: عبرت ها بسیار است و عبرت گیرندگان کم است.

 

وی افزود: اگر انسان در دنیا با اهل بیت(ع) باشد سود برده است، چرا که در کنار اهل بیت(ع) بودن مهم نیست، بلکه با آن بزرگان بودن مهم است و یا حسین گفتن مهم نیست، بلکه با حسین بودن مهم است.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که عبادت زیاد مهم نیست، بلکه اطاعت پذیری مهم است، گفت: در قرآن آمده است برخی به صورت زبانی عبادت می کنند، از این رو باید دید به این شکل عبادت کردن چه مقدار مورد قبول خداوند واقع می شود.

 

این کارشناس دینی همچنین با بیان این که در روایات است که دو دسته از افراد مستقیم به بهشت می روند، گفت: دسته اول کسانی هستند که اهل گناه نبودند به ویژه در خلوت، کسی که در خلوت و به دور از چشم دیگران گناه نکند، در ملا عام نیز گناه نخواهد کرد و دسته دوم کسانی هستند که راضی به قضای الهی باشند.

 

به گفته وی، انسان ها به اقتضای زندگی به یکدیگر نیازمند هستند و شایسته است دیگران را دستگیری کنیم تا خداوند نیز ما را حمایت کند چون اگر قدمی برای دیگران برداریم ، خداوند چندین برابر جبران خواهد کرد.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که از پیامبر اسلام(ص) روایت است که صدقه به عنوان پادزهر است، به ویژه پرداخت صدقه در ماه رجب، گفت: توجه به غم دیگران و بر طرف کردن مشکلات افراد، زندگی انسان را نورانی می کند.

 

به گفته وی، نماز شب چراغ قبر انسان است و بر زبان جاری کردن شهادتین به عنوان گنجی است که در زمان مرگ همراه انسان خواهد بود، از این رو ولایت امیرمؤمنان(ع) ارزش والایی در دنیا آخرت دارد.

 

این کارشناس دینی قرائت قرآن را انیس انسان در قیامت دانست و گفت: حمد و سوره ای که درنماز قرائت می شود را باید با مراجعه به کارشناس قرآنی به صورت صحیح قرائت کرد، چرا که برخی افراد فقط زمانی که قصد مشرف شدن به مکه را دارند به قرائت حمد و سوره خود توجه می کنند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات