۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۶۳۷۶۶
راه امام/ مدیر مرکز مطالعات اسلامی سودان در گفت‎وگو با رسا:

داعش نماد اسلام آمریکایی در منطقه است/ امام خمینی فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مطالعات وحدت اسلامی سودان داعش را نماد اسلام آمریکایی در منطقه دانست و ابراز داشت: داعش مبانی فکری اسلام آمریکایی را در منطقه ترویج می دهد.
عبدالرحيم محي الدين استاد دانشگاه سودان

 

عبدالرحیم محی الدین، مدیر مرکز مطالعات وحدت اسلامی سودان و سردبیر مجله امت اسلام تونس در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) پیرامون اسلام آمریکایی گفت: اسلام آمریکای برگفته از خواسته‎های مستکبران جهان است. این نوع اسلام که آمریکا با حمایت از محمد رضا شاه، پادشاه سابق ایران درپی احیای آن بود با انقلاب مردم این کشور مواجه و شکست سنگینی از جانب مردم به رهبری امام خمینی(ره) خورد.


وی امام خمینی(ره) را احیا کننده‎ دین حقیقی اسلام در طول تاریخ دانست و تصریح کرد که رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بدون توجه به اختلافات مذاهب اسلامی درپی اعتلای اسلام بود.


سردبیر مجله امت اسلامی تونس تاکید کرد که با توجه به رویدادهای کشورهای منطقه توجه به خط و مشی امام خمینی(ره) به عنوان یک الگوی اسلام حقیقی و بدون توجه به مسائل فرقه‎ایی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.


وی کلمه «لا اله الا الله» را یکی از محورهای اتحاد بین مسلمانان خواند و بیان داشت: داعش و حامیان آن با هدف ایجاد چند دستگی میان مسلمانان به قلع و قمع مردم بی‎گناه می‎پردازد. ایجاد جنگ داخلی در میان مسلمانان از اهداف شوم آنان است که باید با اتحاد به مبارزه با آن پرداخت. داعش نماد اصلی اسلام آمریکایی در منطقه است و به ترویج مبانی آن می پردازد.


مدیر مرکز مطالعات وحدت اسلامی سودان از حضرت آیت الله خامنه ای خواست که با دعوت از همه مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعیان به وحدت و احیا مجدد اسلام بپردازند و همچنین طی حکمی همه شبکه‎های ماهواره‎ای که به تبلیغ اسلام افراطی و منحرف می‎پردازند را تعطیل کند.


وی در بخش دیگر سخنان خود تجاوز عربستان به یمن را یک جنگ سیاسی توصیف کرد و اظهار داشت: امام خامنه‎ای و همه علمای اسلام با هم اندیشی و هم فکری در قالب فتواهایی مبنی بر تحریم کشتار انسان‎های بی‎گناه به بحران یمن پایان دهند و مانع از زیادی خواهی حاکمان کشورهای عربی در منطقه شوند.


عبدالرحیم محی الدین خون انسان‎های مسلمان را دارای ارزش و احترام خواند و گفت: دشمنان با حمایت از تروریست‎ها در حالی خون مسلمانان را بدون دلیل به زمین می‎ریزند که خون آنان بسیار ارزشمند و دارای احترام است.


وی مساله فلسطین را یکی از مسائل مهم جهان اسلام و عرب برشمرد و گفت: مساله فلسطین همان طور که امام خمینی (ره) در سخنان خود بارها فرموده بود از مسائل مهم جهان است. ما مشاهده می‎کنیم خیابان و اماکنی را در ایران به نام فلسطین نامگذاری شده است که این نشان دهنده احترام و جایگاه این کشور نزد مردم ایران است.


سردبیر مجله امت اسلامی تونس خواستار توجه بیشتر به مساله فلسطین شد و افزود: مسلمانان باید همیشه به یاد مردم مظلوم فلسطین باشند و یاد آنان را در قلب، اذهان و حتی متن‎های درسی خود زنده نگه دارند./994/ب912/ک

ارسال نظرات