۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۶۳۵۹۴
آیت الله نوری همدانی:

درباره مذاکرات هسته ای تابع رهبر انقلاب هستیم/ اعتدال در برابر دشمن خلاف نص قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکره کنندگان در نظر گرفته اند، گفت: مذاکرات باید در این چارچوب به نحوی پیش برود که عزت و عظمت ملت ایران خدشه دار نشود.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار فرماندهان سپاه الغدیر استان یزد، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که تیم مذاکره کننده هسته ای نباید کوچک ترین اقدامی انجام دهد که  عزت اسلامی ما خدشه دار شود و خدایی ناکرده موجب ذلت شود.

 

وی افزود: مردم ما برای بدست آوردن این عزت سرمایه گذاری و فداکاری فراوانی کرده اند؛ خون های بسیاری ریخته شد تا این انقلاب به ثمر نشست، حالا اگر قرار باشد طرف غربی کاری کند که موجب تحقیر ما شود نباید بپذیرید، بازرسی از مرکز نظامی، مصاحبه با دانشمندان هسته ای ما از مصدایق آن است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فریاد می زنند که من هیچ گاه اجازه چنین کاری را نخواهم داد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در توافق احتمالی باید عزت، عظمت و خطوط قرمز محفوظ باشد، گفت: مسؤولان و تیم مذاکره در روند مذکرات باید همان راهی را که رهبر معظم انقلاب ترسیم می فرمایند بپیمایند؛ آنها می گویند ایرانی ها دروغ گو هستند، این حرف هابرای ما خیلی سنگین است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: برخی می گویند باید اعتدال داشته باشیم و با همه بسازیم، می گویند در اسلام خشونت نیست؛ این نص صریح قرآن است که می فرماید«جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ» یعنی باید به گونه ای با آنها برخورد کنید که خشونت شما را درک کنند.

 

وی ادامه داد: ما نمی توانیم با همه صلح کنیم؛ اعتدال و نرمش در برابر دشمن برخلاف قرآن و نهج البلاغه است؛ حضرت علی(ع) می فرماید«کُونَوا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»؛ مگر می شود با آمریکا، اسرائیل، آل سعود با اعتدال رفتار کرد؟!

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی آغازگر این دشمنی بوده اند، گفت: آنها مسجد اقصی و خانه کعبه را از دست مسلمانان درآوردند و به دست دشمنان اسلام و مسلمین سپردند؛ این دو مرکز برای مسلمان ها بسیار مهم و با عظمت است، با چنین کاری انتظار دارید  ما آرام بنشینیم و تماشا کنیم؟!/928/پ202/ج

ارسال نظرات