۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۶۲۴۳۹
مولوی اسحاق مدنی:

امروز هیچ چیز به اندازه وحدت برای جهان اسلام ضرورت ندارد

خبرگزاری رسا ـ مشاور سابق رییس جمهور در امور اهل سنت گفت: علت اصلی افراطی گری در جهان اسلام این نیست که افراط گرایان چیزی غیر از اسلام می خواهند بلکه علت اصلی، سوء برداشتی است که آن ها از اسلام دارند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی اسحاق مدنی، مشاور سابق رییس جمهور در امور اهل سنت 31 اردیبهشت ماه در همایش بین المللی تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: امروزه هیچ چیزی به اندازه وحدت برای جهان اسلام ضرورت ندارد بلکه با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام ما به چیزی فراتر از وحدت هم نیاز داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی افراطی گری در جهان اسلام این نیست که افراط گرایان چیزی غیر از اسلام می خواهند بلکه علت اصلی، سوء برداشتی است که آن ها از اسلام دارند.

 

مولوی مدنی افزود:  لازم است با توجه به موضوعاتی که در کشور به وجود آمده است سران کشورهای اسلامی متوجه خطر اسلام شوند و با این بحران مقابله کنند.

 

وسائل الشیعه یکی از جامع ترین مصادیق روایی فقه شیعه است

در ادامه این همایش، حجت الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی، گفت: کتاب وسائل الشیعه یکی از جامع ترین مصادیق روایی فقه شیعه است که در بردارنده بیش از 80کتب حدیثی شیعه است و در اختیار فقه شیعه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اثر خود با عنوان «مدارک فقه اهل السنت علی نهج وسائل الشیعه» تصریح کرد: تا کنون دو جلد از این اثر منتشر شده است و دارای 25 جلد خواهد بود که در آینده تدوین خواهد شد.

 

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: امیدوارم با بقیه مجلات این کتاب بتوانیم تقریب ما بین مذاهب اسلامی به حول و قوه الهی ایجاد کنیم.

 

این گزارش حاکیست؛ کتاب «مدارک فقه اهل السنت علی نهج وسائل الشیعه» اثر حجت الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی در همایش بین المللی تقریب مذاهب اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.

 

گفتنی است در این همایش آیت الله محمد علی تسخیری، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، آیت الله هادوی تهرانی، حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله واعظ زاده خراسانی، ماموستا خدایی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب و امام جمعه سنندج، آیت الله سلیمانی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب و امام جمعه زاهدان، حجت الاسلام حسینی شاهرودی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب و نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از علمای برجسته شیعه و اهل سنت حضور داشتند./930/پ202/ب5

ارسال نظرات