۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۲۶۲۴۳۸
نماینده مجلس:

پژوهش‌های تقریبی با مدیریت صحیح، پشتیبانی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله هادوی تهرانی گفت: پژوهش‌های مجمع تقریب مذاهب باید با ابزار رسانه و ابزار سیاسی، حکومتی شود؛ بر این اساس اگر پژوهش در کنار ابزار رسانه‌های مدیریتی، سیاسی و امنیتی قرار گیرد، شاهد از بین رفتن جریان تکفیری خواهیم بود.
آيت الله هادوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مهدی هادوی تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی 31 اردیبهشت ماه در دومین همایش بین المللی تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: وقتی یک شبهه علیه اسلام وارد می شود ما در برخورد با این شبهه اگر اندکی با منابع اسلامی آشنا باشیم می توانیم به آن پاسخ دهیم.

 

وی با بیان اینکه 15 سال پیش کسی فکر نمی‌کرد جریان تفکیری به وجود آید و این چنین در کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد شود، اظهار کرد: امروز مشتاقان حیات معنوی با یک بحران جدی مواجه شده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: غرب با بهره گیری از اسلام، تفکر تکفیر را در سطح اسلام مطرح می کند و این تفکر توانسته است بعد از انقلاب اسلامی و بعد از مجاهدت حضرت امام(ره)، در کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کند و ما با یک بحران جدی مواجه هستیم.

 

 آیت الله هادوی تهرانی افزود: امروزه چهره ای که از اسلام معرفی شده است چهره ای خشن و غیر عقلانی و غیر انسانی است که هیچ انسان فرهیخته ای بر اساس فطرت خودش  نمی تواند قضاوت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مسأله و مشکل، در مواجهه با گروهک‌های تکفیری، فقط مشکل امنیتی نیست بلکه مشکلات فکری است که امروزه جوانان به این گروهک ها پیوسته اند.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: گروهک‌های تکفیری معتقدانه وارد عمل شدند و علت جذابیت آن‌ها نیز پافشاری بر اعتقاداتشان است، منابع فریقین نیاز به مطالعه جدی و پالایش مجدد دارد که مرجع ما نیز منبع بدون تحرف  قرآن است و باید همه مفاهیم را با قرآن بسنجیم.

 

وی با اشاره به آیه 29 سوره فتح ادامه داد: باید به قرآن مراجعه کنیم و ببینیم که قرآن در وصف نبی اعظم(ص) چه فرموده و مخاطبان اولیه پیامبر(ص) چه کسانی بودند. مخاطبان پیامبر(ص) کسی جز کفار نبودند و پیامبر(ص)، اسلام را در محیط کفار آغاز کرد.

 

آیت‌الله هادوی تهرانی، فهم درست قرآن و پالایش منابع فریقین بر اساس قرآن را رسالت مهمی بر دوش پژوهشگران مسلمان دانست و افزود: امروز باید قرآن را به عنوان حکم در منازعات خود پذیرفته و به عنوان یک مرجع کامل به آن رجوع کنیم.

 

وی تأکید کرد: پژوهش‌های مجمع تقریب مذاهب باید با مدیریت صحیح پشتیبانی شود؛ پژوهش‌ها باید با ابزار رسانه و ابزار سیاسی، حکومتی شود، بر این اساس، اگر پژوهش در کنار ابزار رسانه‌های مدیریتی، سیاسی و امنیتی قرار گیرد، شاهد از بین رفتن جریان تکفیری خواهیم بود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات