۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۶۲۴۳۲
مدیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

هویت جامعه اسلامی در گرو وحدت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اراکی گفت: وحدت جامعه اسلامی یک بحث هویتی است؛ هویت ما بستگی به وحدت دارد و همه انبیای الهی مأمور به این معنا بودند.
هویت جامعه اسلامی در گرو وحدت است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله اراکی، مدیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز در همایش بین المللی تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی مذاهب اسلامی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: ما وحدت را نشانه هویت می دانیم و جامعه اسلامی هویت دارد که اگر این هویت گرفته شود اسلام بودن جامعه از بین خواهد رفت هویت جامعه اسلامی هویت علویت برای نبی مکرم اسلام است.

 

وی افزود: ابوت و برادری رسول گرامی اسلام ،ابوتی هست که هم در کتاب و هم در سنت به آن تعرض شده است.

 

آیت الله اراکی تصریح کرد: وجود مبارک رسول گرامی اسلام(ص) نفس واحدی را تولید و فرموده است که در ابتدا این نفس را در وجود اهل بیت(ع) و صحابه و سپس در عموم تابعین و کسانی که اطاعت رسول گرامی اسلام(ص) را کرده اند، قرار داده است.

 

مدیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود :رسول گرامی اسلام(ص) از سوی خداوند متعال آمر و ناهی معرفی شده است و آمر وناهی، مبنای هویت سازی است و جامعه اسلامی خود را تَبَع حاکم اسلامی قرار می دهد و حاکمیت، امر و نهی می کند.

 

وی ادامه داد: این همه تاکید به هویت جامعه اسلامی که هویت واحدی است، تابع اطاعت است و هر زمان که هویت دو گانه شد شرک در اطاعت ایجاد می شود.

 

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: این اساس هویت و تاکید رهبر معظم انقلاب به عنوان یک بنیاد و اساس، یک وظیفه اسلامی معرفی شده است.

 

مدیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: وحدت جامعه اسلامی یک بحث هویتی است و هویت ما بستگی به وحدت دارد. همه انبیای الهی مأمور به این معنا بودند.

 

وی با بیان این که اگر علمای اهل سنت و تشیع به گفت و گو بنشینند می توانند به راه حل عملی دست پیدا کنند، افزود: نماز جمعه نباید از هم جدا شود باید مشترک و رواج پیدا کند؛ این بریدگی بین اهل تسنن و تشیع مطلوب رسول خدا نیز نیست.

 

آیت الله اراکی یادآور شد: در مسأله رؤیت هلال، جشن دینی ما همین اعیاد است و این اعیاد فرهنگ ساز است؛ آنچه برای ما فرهنگ ساز است در مساجد و نمازها و اعیاد ساخته می شود در حالی که ما این ها را از دست داده ایم.

 

مدیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: رسانه ها و نظام باید اهتمام بیشتری به اعیاد داشته باشند و جشن های ملی نهاد  هویت جامعه اسلامی است./930/پ203/ب5

ارسال نظرات