۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۱۵۷
استاد حوزه علمیه بابل:

حقیقت اعتدال تسلیم شدن محض در برابر خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با تبیین واژه اعتدال در امور دینی گفت: تسلیم شدن در برابر امر خداوند متعال و مطیع بودن در برابر ولایت، حقیقت اعتدال است.
اعتدال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در نشست با طلاب جوان این شهرستان با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه های علمیه و تاکید بر توجه طلاب به رعایت  به مفاهیم اخلاقی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل اخلاقی و خودسازی باید مورد توجه طلاب باشد.

 

وی ضمن تاکید بر اعتدال در امور زندگی افزود: اعتدال رفتاری حتی در امور مهمی چون ولایت نیز مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که امیرالمؤمنین حتی به افراطیون در مورد خود را مورد ملامت قرار داد.

 

این استاد مدرسه علمیه الزهرای بابل، افراز و تفریط را موجب هلاکت انسان دانست و اذعان کرد: گروهی از افراد به خاطر دشمنی با امیرالمؤمنین و گروهی از افراد به نام غالیان از شدت علاقه به ایشان منحرف شدند و به همین دلیل انسان در زندگی خود معتدل رفتار کنند.

 

وی به سیره زندگی حضرت ابراهیم اشاره و تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) در دوران زندگی خویش سعی بر رعایت اعتدال در زندگی داشت و لذا مجذوب هیچ گروهی نشدند و تنها تسلیم امر خداوند بود.

 

حجت الاسلام شیخی به بیان تبیین واژه اعتدال در امور دینی پرداخت و گفت: تسلیم شدن در برابر امر خداوند متعال و مطیع بودن در برابر ولایت، حقیقت اعتدال است.

 

وی منطق رفتاری و تطبیق زندگی با دستورات خداوند را موجب جلوگیری از انحراف بیان و اظهار داشت: انسان باید از حلال الهی در دنیا بهره ببرد و از حرام دوری گزیدند اما همین حلال الهی اگر بیش از حد مصرف شود حرامی به نام اسراف را بوجود می آورد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، افراط و استفاده عیر متعارف از حلال خداوند را بر اساس روایتی از امام کاظم(ع) مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در گاهی از موارد استفاده نادرست از حلال موجب از بین رفتن جوانمردی و خو نمودن با مادیات دنیا می گردد.

 

وی ادامه داد: از دنیا برای دین کمک بگیرید زیرا بر اساس روایتی از امام کاظم(ع) کسی که دنیایش را برای آخرتش رها کند، از پیروان اهل بیت محسوب نمی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات