۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۶۲۱۴۱
با حضور وزیر ارشاد؛

بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سفر هیأت دولت به آذربایجان‌شرقی، عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهور افتتاح شد.
علي جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سفر هیأت دولت به استان آذربایجان‌شرقی، عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در محل خانه تاریخی پروین اعتصامی به صورت ویدئو کنفرانس از سوی دکتر روحانی، رییس جمهور کشورمان افتتاح شد.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در تبریز اظهار داشت: تبریز و آذربایجان به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین، منظومه ای از شخصیت های برجسته فرهنگی را در آسمان علم و ادب و فرهنگ کشور پرورانده است.


وی با بیان این‌که راه اندازی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در راستای عمل به وعده ای که به مردم استان داده بودیم، صورت می گیرد، گفت درخواست هموطنان آذری زبان منجر به تاسیس این بنیاد پس از مشورت با شخصیت های فرهنگی و ادبی استان شد، این بنیاد در راستای تقویت زبان آذری فعالیت خواهد کرد.


وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی با اشاره به این‌که بنیاد افزون بر پرداختن به زبان آذری خواهد توانست در سایر زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی نیز فعالیت کند، افزود: بر این اساس خانه پروین اعتصامی از سوی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برای تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اختصاص یافت.


علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این بنیاد اظهار داشت: ریاست عالی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بر عهده وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی، نایب رییسی آن به عهده استاندار آذربایجان شرقی است و شهردار تبریز به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از بزرگان استان عضو هیأت امنای آن هستند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این منطقه از دیرباز در گلستان هنر و نگارستان فرهنگ و ادب، ‌قدر دیده و بر صدر نشسته و فرهیختگان بلندآوازه‌ای را در دامن خود پرورانده و محل ظهور نخبگان هنر  ایران زمین و تلألو ستارگان آسمان ادب و معرفت بوده  است.


صفی پور با بیان این‌که این امر رسالت متولیان فرهنگی کشور و استان را دوچندان کرده و تأسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را بیش از پیش ضروری می‌سازد، افزود: این بنباد با هدف ایجاد همدلی و همفکری میان اهالی فرهنگ، ‌هنر و ادب استان و فراهم آوردن فرصت و فضای فرهنگی مناسب جهت تبادل اطلاعات اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان افتتاح می‌شود و مهم ترین دستاورد آن باید ایجاد وحدت و همدلی میان آنان باشد.


وی ادامه داد: فعالیت و آغاز به کار این بنیاد حرکتی پویا و جریان ساز است که به جهت حضور هنرمندان رشته های مختلف و اصحاب فرهنگ و ادب در کنار هم، هم سبب اتحاد و یکدلی و هم موجب ایجاد فضای تعاملی مناسب و به تبع آن تعالی و بالندگی فرهنگ آذربایجان خواهد شد.


صفی‌پور در پایان با اشاره به استقرار بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در خانه اختر چرخ ادب، پروین اعتصامی تاکید کرد: تأسیس این بنیاد، فرصت مغتنمی است تا پیشینه‌ی پرافتخار ایران و آذربایجان در عرصه فرهنگ، هنر و ادب مورد واکاوی قرار گرفته و برای نسل جوان و آیندگان تدوین و تبیین شود./854/پ202/ب4

ارسال نظرات