۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۶۰۶۲۴
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در تجمع طلاب مراغه:

اعدام شیخ نمر، اضمحلال آل سعود را تسریع می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: تصمیم به اعدام عالم مجاهد و مرجع شیعیان عربستان آیت الله شیخ نمر اقدامی عجولانه و نابخردانه است و اضمحلال آل سعود را تسریع می‌بخشد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه شهرستان مراغه همزمان با سراسر کشور در اعتراض به تأیید حکم اعدام شیخ نمر النمر، عالم مجاهد و پدر معنوی شیعیان عربستان از سوی آل سعود تجمعی پرشور برگزار کردند.

 


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در این تجمع با اشاره به تأیید حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادستانی کشور عربستان سعودی اظهار داشت: این تصمیم در حقیقت مبارزه آل‌سعود با آزادی بیان، دموکراسی، حقیقت و عدالت است.

 


وی با بیان این‌که اعدام شیخ نمر، حکومت آل سعود را بیش از پیش متزلزل می کند، خاطرنشان کرد: تنها جرم این عالم شیعی آن است که از حقوق مردم مظلوم، درمانده و فقیر دفاع کرده است، به حکام ظالم آل سعود هشدار می دهیم که اجرای این حکم عواقب بدی را برای این رژیم به دنبال خواهد داشت.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که اقلیت های مذهبی در عربستان سعودی زیر شدیدترین فشارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارند، افزود: تصمیم ظالمانه رژیم آل سعود علیه عالم شیعی شیخ نمر در حقیقت مبارزه با آزادی و آزادگی و عدالت خواهی پیروان اهل بیت عترت و طهارت(ع) است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که تصمیم به اعدام عالم مجاهد و مرجع شیعیان عربستان آیت الله شیخ نمر اقدامی عجولانه و بی خردانه است، خاطرنشان کرد: اگر شیخ نمر اعدام شود، به طور قطع این ماجرای تلخ در اذهان مردم عربستان، مسلمانان و سران کشورهای اسلامی خواهد ماند.

 


وی با بیان این‌که علمای اسلام هیچ‌گاه به سادگی از کنار این موضوع عبور نخواهند کرد، گفت: مسلمانان از مقدسات، علما و رهبران دینی خود حمایت کرده و به آل سعود در مورد عواقب اقدامات افراطی علیه مسلمانان هشدار می دهیم، همان طور که حمله به یمن موجب متزلزل شدن پایه های حکومت آل سعود شد، اعدام شیخ نمر نیز اضمحلال این رژیم را تشریع می بخشد.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که شیخ نمر از علمای برجسته منطقه شرقیه و مورد علاقه، محبت و ارادت مردم این منطقه بوده است، تصریح کرد: پندار غلط حاکمان سعودی بر این است که سرکوب عالمانی چون شیخ نمر خاموش کننده شعله های حق خواهی و آزادگی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات