۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۵۸۴۲۷

اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی طلاب حوزه‌های علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی طلاب حوزه های علمیه استان زنجان با حضور مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه استان و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی برگزار شد.
اختتاميه مسابقات ورزشي طلاب حوزه هاي علميه استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، امروز در مراسم اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی طلاب حوزه های علمیه استان زنجان که در محل سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شد، با اشاره به لزوم حضور ورزش در برنامه های زندگی روزانه گفت: طلاب باید برای ورزش برنامه منظمی داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به تأثیر مثبت ورزش در کلیه امور زندگی اظهار داشت: قطعا انسان به سادگی و با انجام ورزش و حرکات ورزشی در طول روز آثار مثبت و تأثیر گذاری آن را در کلیه امور و کارهای شخصی و اجتماعی خود خواهد دید.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به وجود احادیث فراوان در زمینه ورزش و سلامتی تصریح کرد: با مراجعه ای کوتاه به کتب روایی و سخنان اهل بیت(ع) همچنین بزرگان دین متوجه خواهید شد که چه حجم بالایی از روایات به ورزش و تأثیر مثبت آن در سلامتی افراد اشاره کرده اند.

 

حجت الاسلام متین در ادامه با اشاره به سخنی از پیامبر (ص) در زمینه اموری که سبب نشاط در زندگی است خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی در سخنی از پیامبر (ص) آمده است که ایشان 10 چیز را سبب نشاط در زندگی می دانند که از جمله آنها پیاده روی، شنا و تیر اندازی است.

 

وی در ادامه افزود: پیاده روی کمترین ورزشی است که هر کس می تواند بدون هیچ هزینه ای آن را انجام داده و سلامتی خود را تضمین کند همانطور که تأثیرات مثبت پیاده روی در انسان هایی که به آن عمل می کنند به وضوح دیده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با اشاره به روایت تیراندازی امام محمدباقر (ع) در مجلس هشام تأکید کرد: وقتی به روایت تیراندازی امام باقر (ع) در مجلس هشام نگاه کنید که در آن مجلس هفت تیر حضرت با آن سن زیاد ایشان درست به قلب هدف اصابت کرد متوجه می شوید که این روایت پیامی برای ما دارد و آن هم این که حتی در سنین پیری نیز نباید ورزش را کنار گذاشت.

 

در ادامه مراسم اختتامیه، ولی رضاخانی، مسؤول برگزاری نخستین المپیاد ورزشی طلاب حوزه های علمیه استان زنجان با ارائه گزارشی از روند کلی مسابقات گفت: در ابتدا برای مطرح کردن چنین موضوع گسترده ای که هیچ پشتوانه مالی در قبال آن نداشتیم، هراسناک بودیم ولی وقتی استقبال بزرگان حوزه علمیه استان را دیدیم برای ادامه کار دلگرم شدیم.

 

وی در پایان افزود: کلیه نفراتی که در این دوره از مسابقات حضور داشتند به طور فزاینده ای افزایش یافت تا حدی که ما برای 150 نفر برنامه ریزی کرده بودیم که خوشبختانه با استقبال بیش از 400 نفری روبرو شدیم.

 

گفتنی است؛ در بخش پایانی این مراسم از نفرات برتر و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی با اهدای لوح یادبود، جوایز نقدی و مدال های طلا، نقره و برنز تقدیر به عمل آمد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات