۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۵۶۳۱۵

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 600 مسجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم معنوی اعتکاف در 600 مسجد در سطح شهرها و روستاهای استان برگزار می شود.
مرويان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری با موضوع برنامه های اعتکاف در مساجد استان گفت: اعتکاف نمادی از معنویت خواهی، دین پذیری، خودسازی و تهذیب نفس است.

 

وی در ادامه از تهیه منشور اعتکاف در راستای هماهنگ سازی برنامه های اعتکاف و بهره مندی هرچه بهتر معتکفین از برنامه های اجرایی خبرداد و گفت: بهتر است امسال با توجه به افزایش معتکفین در مساجد استان، آن دسته از مساجدی که ظرفیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را برای دو قشر خواهر و برادر ندارند، مراسم اعتکاف را فقط ویژه خواهران یا برادران در مساجد خودشان داشته باشند.

 

 وی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسات توجیهی قبل از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد:  با توجه به این که 600 مسجد در استان برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف هستند در همین راستا 600 گردهمایی توجیهی در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مرویان با بیان این که سال گذشته 52 هزار نفر در خراسان رضوی معتکف شدند، اضافه کرد: سال گذشته 22 هزار نفر از این تعداد از مشهد مقدس بودند و امسال با توجه به محدودیت اعتکاف در مسجد گوهرشاد تعداد معتکفین در مساجد استان افزایش می یابد.

 

وی در ادامه از افزوده شدن 80 مسجد در حاشیه شهر مشهد در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در 535 مسجد در استان 52 هزار نفر معتکف شدند و 123 مسجد در مشهد هم مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند که امسال با توجه به افزایش معتکفین 170 مسجد در مشهد مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می کنند.

 

80 درصد معتکفین بانوان هستند

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که 80 درصد معتکفین بانوان هستند، اظهار کرد: در برنامه های هرساله خوشبختانه بانوان از این مراسم استقبال بیشتری دارند.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان این که ثبت نام معتکفین از 31  فروردین در مساجد استان آغازشده است، بیان کرد: در برنامه های اعتکاف سعی شده است که از این فرصت چند روزه در راستای توجه به معنویت برنامه های سخنرانان و مداحان ساماندهی بشود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با بیان این که در حال حاضر 400 روحانی هجرت و مستقر در روستاها و شهرهای استان فعالیت می کنند، تصریح کرد: در ایام اعتکاف 360 مبلغ برای کمک کردن به فضای معنوی معتکفین نیز به مساجد روستاها و شهرستان های استان اعزام می شوند.

 

وی با بیان این که 35 نفر از اساتید تخصصی برای گفتمان های اعتکاف نیز مشارکت دارند، گفت: 450 نفر از مداحان مورد تایید برای حضور دربرنامه های اعتکاف پیش بینی شده اند.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی خاطرنشان کرد: امسال بعد از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بعثت پیامبر اکرم(ص) از برگزیدگان اعتکاف و دست اندرکاران و متولیان برگزیده نیز تجلیل می شود و قرارشده است که دست اندرکاران مراسم معنوی اعتکاف اسامی سال اولی ها را ارسال کنند تا از آنان تقدیر شود./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات