۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۲۵۵۱۷۲
حجت الاسلام حسینی قمی:

مبلغان برتر به دنبال ارتقاء سطح علمی منبرها باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‏که مبلغ برتر مؤلفه‏های علمی را باید در نظر بگیرد گفت: امروزه در جامعه باید به سوی منبرهای پر محتوای علمی با سواد بالا پیش رفت تا منبر خوبی را عرضه کنیم.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع مبلغان در هشتمین جلسه دوره آموزشی انتقال تجارب تبلیغی که در سالن همایش مدرسه علمیه فیضیه قم و با حضور پرشور طلاب برگزار شد به تبیین هنر منبرداری در تبلیغ پرداخت.

وی با بیان خصوصیت یک منبر مطلوب گفت: سخنرانی و خطابه یک هنر است و حفظ این هنر با خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن تحقق پیدا می‏کند.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به این‏که مبلغ برتر مؤلفه‏های علمی را باید در نظر بگیرد گفت: امروزه در جامعه باید به سوی منبرهای پر محتوای علمی با سواد بالا پیش رفت تا منبر خوبی را عرضه کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی از منابع برای استفاده در منبر اشاره کرد و گفت: مبلغ باید از کتب منابع دست اول مانند؛ سفینه البحار، اصول کافی، نهج‏البلاغه، موسوعه امیر‏المومنین(ع) و امامان استفاده کند.

وی به نرم افزارهای که از کتب منبع تهیه شده اشاره کرد و ابراز داشت: برخی از نرم افزارهایی که کتب منبع از جمله جامع التفسیر و جامع الاحادیث و غیره ساخته شده بسیار مفید در زمینه یافتن موضوع است و این کار باعث یک منبر مطلوب می شود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: یک مبلغ باید برای دست پیدا کردن به منبری خوب و قابل قبول باید به دنبال سبک خود و یافتن سبک و توجه به آن از ضروریات منبرداری به شمار می رود.

وی به تداوم بخشیدن محفوظات در زمینه آیات و روایات اشاره کرد و گفت: یک مبلغ برای تسلط یافتن بییشتر در سخنان خود باید محفوظات خود اعم از آیات و روایات را افزایش دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان روشی تاثیر گذار و جذاب در تبلیغ ابراز داشت: ارتباط صمیمی با مخاطب تاثیر بسیاری در فهم و درک مطالب در وجود مخاطب دارد.

حجت الاسلام حسینی در پایان افزود: برای آمادگی بیشتر در ماه مبارک رمضان باید از الان بر اساس نیاز مخاطب مشغول جمع‏آوری مطالب شد و از موضوعا قرآنی مانند؛ معاد در قرآن، اخلاق در قرآن استفاده کرد تا در ماه قرآن با نور قرآن مردم را مأنوس کنیم./978/پ202/ف

ارسال نظرات