۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۵۴۸۹۷
با حضور طلاب نویسنده برگزار شد؛

نشست بررسی تاریخ ادبیات داستان ایران و جهان در قم

خبرگزاری رسا ـ بررسی تاریخ ادبیات داستان ایران و جهان با حضور طلاب نویسنده و نویسنده برجسته عرصه داستان نویسی در قم برگزار شد.
حجت الاسلام بطحايي
حجت الاسلام سیداحمد بطحایی معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری دوره تاریخ ادبیات داستان ایران و جهان خبر داد و گفت: این دوره از برنامه های زمستانه مدرسه اسلامی هنر قم است که هر هفته برگزار می شود.
 
معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر قم در ادامه افزود: طلاب حوزه علمیه از دوره تاریخ ادبیات داستان ایران و جهان استقبال خوبی کرده اند.
 
وی به حضور علیرضا محمودی ایرانمهر در بین طلاب هنرمند و نویسنده اشاره کرد و ابراز داشت: دوره و جلسه این هفته با حضور ایرانمهر نویسنده رمان و داستان و همچنین جمعی از طلاب نویسنده برگزار شد.
 
حجت الاسلام بطحایی با اشاره به محتوای دوره خاطر نشان کرد: در دوره ها از ادبیات داستان ایران و جهان بحث می شود و از موضوعات مطرح شده در این جلسه بررسی ادبیات داستانی آمریکا بود.
 
وی به بیان موضوعات مطرح شده در این جلسه درباره ادبیات آمریکا پرداخت و گفت: ادبیات آمریکا متأثر از ادبیات روس است؛ تولستوی در رئالیسم روشن، چخوف در رویکردهای انسان گرایانه، گوگول به معنای کسی که چهارچوب داستان کوتاه را شکل داد و داستایوفسکی که کاشف دنیای ذهن و درون انسان است بر ادبیات آمریکا تاثیر داشته اند.
 
معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر قم از دیگر موضوعات مطرح شده در این دوره را بررسی سبک داستان آمریکا بیان کرد و اظهار داشت: عینیت گرایی و رئالیسم نکته برجسته داستان امریکایی است و مهمترین چیزی که نویسنده‌های آمریکایی از روس‌ها و فرانسوی ها به ارث برده‌اند رئالیسم است و دومین میراث آمریکا از اروپا سمبولیسم است.
 
حجت الاسلام بطحایی در پایان به برگزاری جلسه داستان خوانی بعد از اتمام جلسه بررسی ادبیات داستان آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره بعد از اتمام گفته های ایرانمهر، دو داستان از طلاب خوانده شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت./1322/ت302/ف
ارسال نظرات