۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۵۴۸۸۹
نماینده خبرگان رهبری:

دانش ایرانی دشمنان را وادار به مذاکره کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دستیابی دانشمندان جوان کشور به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، دشمنان نظام اسلامی را مجاب به مذاکره کرده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی‌ پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار اعضای هیأت رییسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مراغه اظهار داشت: اگر امروز شاهد مذاکره عزتمندانه کشور با ابرقدرت‌های بین‌المللی هستیم، نشان از اقتدار علمی کشور است.

 


وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال‌ها قبل همین کشورهایی که پای میز مذاکره نشسته‌اند، دانش هسته‌ای و غنی‌سازی در ایران را قبول نداشتند، اما امروز شاهدیم که برای رسیدن به توافق جامع با ایران روزها و ماه‌ها مذاکره می کنند و در خلال این صحبت‌ها بر حق هسته‌ای ایران اذعان می کنند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که دستیابی دانشمندان جوان کشور به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، دشمنان نظام اسلامی را مجاب به مذاکره کرده است، تصریح کرد: در دنیای امروز تنها کشورهایی در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن دارند که توانایی تولید علم و فناوری های نوین را داشته باشد.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بازوی علمی و فرهنگی پیکره برومند نظام اسلامی، همواره همدوش مسؤولان علمی و آموزشی کشور بوده استف خاطرنشان کرد: این دانشگاه به عنوان یک نهاد مردمی در عرصه‌های دانش، فن و فرهنگ گام‌های مؤثری برداشته است.

 


وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مسؤولان دانشگاه ازاد مراغه در راستای ارتقای سطح علمی، فرهنگی و معرفتی دانشجویان، گفت: همانگونه که علما و اندیشمندان پیشین با ایثار و فداکاری پایه‌های علمی مهمی در این کشور بنیان کردند، امروز ما نیز در قبال فرزندان خود مسؤولیت خطیری بر عهده داریم.

 


عضو خبرگان رهبری با توجه به اثرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در منطقه افزود: مراکز علمی و فرهنگی یک کشور، نقش تعیین‌کننده در توسعه، پیشرفت و آبادانی آن دارند؛ دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز با 6 هزار دانشجو و پرسنل اداری و استاد، هم در منطقه و هم در سطح کشور، می‌تواند منشاأ اثر بوده و موجب ارتقای سطح علمی، فنی و فرهنگی باشد.

 


همچنین محمدرضا ولیلو، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با نزدیک به 30 سال عمر سابقه، اکنون با شش هزار دانشجو  در 100 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، ارشد، کار‌شناسی و کاردانی و 150 پرسنل اداری، 250 عضو هیئت علمی بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی مراغه است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات