۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۵۴۵۴۶
همزمان با هفته زن و گرامیداشت مقام مادر؛

همایش فاطمیون در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته زن و گرامیداشت مقام مادر، همایش فاطمیون با حضور شماری از بانوان فعال و فرهیخته خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
همايش فاطميون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همزمان با سومین روز از هفته زن و گرامیداشت مقام مادر، همایش فاطمیون با حضور جمعی از بانوان فعال و فرهیخته استان خراسان شمالی در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد.

 

در این مراسم که با شرکت گسترده مسؤولان و بانوان فعال در حوزه قرآن و عترت استان همراه بود، برنامه هایی از جمله سخنرانی، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی مذهبی و غیره برگزار شد و افزون بر این از بانوان فعال و کسانی که در طول سال گذشته متولی برگزاری مراسم های مذهبی در منازل و با هزینه شخصی خود در استان خراسان شمالی بودند، با اهدای هدایای قدردانی شد.

 

در همایش فاطمیون استان خراسان شمالی، فرشته تختی، استاد دانشگاه و همسر حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، گفت: هدف از برگزاری مراسم های ولادت و جشن های مناسبتی مذهبی از جمله جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، تنها شادی مقطعی و گلریزان نیست.

 

وی ادامه داد: کوثر به معنای برکت و خیر مداوم بوده و به همین دلیل نیز می بایست در این ایام بیشتر فکر کرد و به این موضوع اندیشید که ویژگی ها و برکات یک زندگی کوثری چیست و چطور می توانیم زندگی خود را کوثری کنیم.

 

به گفته مسؤول حوزه بانوان ستاد نماز جمعه بجنورد، در این زمینه نباید تنها به یک روز بسنده کرده و فقط در مقطعی خاص مقام این بانوی بزرگوار و مادران جامعه را گرامی داشت بلکه می بایست از سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) برای تمام بخش های زندگی الگوبرداری کرد.

 

تختی خاطرنشان کرد: در عصری که جاهلیت، حرص و تفاخر وجود داشت و مردم جامعه به مسائل پست روی آورده و از مسائل عالی انسانیت و عدالت روی گردان بودند، خداوند آیه های قرآنی را نازل کرد و به انسان ها شیوه درست زندگی را آموزش داد.

 

این پژوهشگری دینی با تأکید بر این که همه ما باید در مسیر زندگی همانند یک شیعه واقعی، همواره پیرو باشیم و پا به پای اهل بیت(ع) حرکت کنیم، تصریح کرد: در این راستا داشتن الگو و اسوه برای انتخاب درست راه زندگی ضروری بوده و بهترین الگوها نیز ائمه اطهار(ع) هستند.

 

تختی با اشاره به این که لازم است بانوان جامعه سبک زندگی ایرانی اسلامی را در خانواده ایجاد کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی با تأکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، اهمیت این موضوع را بیان کرده و به همین دلیل نیز می بایست بانوان در راستای تحقق این رهنمون های رهبری و اجرای سبک زندگی اسلامی ایرانی در خانواده ها پیش گام باشند.

 

تختی با بیان این که رهبر معظم انقلاب زندگی خانواده های ایرانی را رصد کرده و به همین منظور نیز بر تغییر سبک زندگی تأکید دارند، خاطرنشان کرد: در این راستا بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی در تمامی زمینه ها حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

سیده صبری سیدی، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن، خاطرنشان کرد: در تمامی ادیان و فرهنگ ها، مقام و جایگاه زن ارزشمند بوده و روزی برای پاسداشت او در نظر گرفته شده است.

 

وی نامگذاری یک روز از سال به نام مادر در همه فرهنگ ها و ملل مختلف را نشان دهنده جایگاه منحصر به فرد مقام مادر دانست و افزود: در فرهنگ اسلام نیز بانوان و مادران جایگاه بسیار ارزنده ای دارند.

 

سیدی با اشاره به این که در فرهنگ اسلامی بانوان الگوی بی بدیلی چون حضرت فاطمه(س) دارند، اضافه کرد: سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) به اندازه ای آموزنده است که حتی قدیسان سایر ادیان را نیز به تحسین وا می دارد به همین دلیل باید سبک زندگی آن حضرت الگوی همه بانوان جامعه ما باشد.

 

گفتنی است، حضرت فاطمه زهرا(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز بیستم جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد، امسال نیز هفته زن از روز جمعه، بیست و یکم فروردین ماه به مناسبت سالروز ولات حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات