۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۵۴۴۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

عزت، مصلحت و اقتدار نظام در گرو عمل به رهنمودهای رهبری است/ دولت به انتقادهای سازنده توجه کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به انتقاد برخی افراد در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: دولت باید تمام انتقادها را بشنود و راهکارهای سازنده را مدنظر قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان و ذاکران اهل بیت اظهار داشت: این سخنان تاریخی رهبر انقلاب فصل الخطاب همه جریان‌ها بوده و هست.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به انتقاد برخی افراد در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: دولت باید تمام انتقادها را بشنود و راهکارهای سازنده را مدنظر قرار دهد، البته منتقدان نیز باید دلایل انتقاد خود را به صورت منطقی و به دور از جوسازی علیه تیم مذاکره کننده مطرح کنند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که مذاکرات ایران با گروه 1+5 فقط در مسأله هسته ای مشروعیت دارد، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند؛ موضوع مذاکرات صرفا در خصوص مسأله هسته ای است و نباید موارد دیگری مورد بحث و مذاکره قرار گیرد.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که رسیدن مذاکرات به مرحله انتشار بیانیه با نظر رهبری و هدایت های معظم له برای توافق نهایی صورت گرفته و امیدواریم که توافق نهایی در چارچوب بیانیه منتشره باشد، اظهار داشت: طرف غربی باید در رفع یک باره تحریم ها اقدامات جدی را داشته باشد، اصلا نفس مذاکرات برای لغو تمامی تحریم ها است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که تیم مذاکره‌کننده هسته ای نباید ذره‌ای از حق و حقوق ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها کوتاه بیاید، تصریح کرد: طبق فرمایش مهم رهبری؛ به مجرد امضای توافق با گروه 5+1 باید همه تحریم ها در همان روز به طور یکجا لغو شوند.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به تأکید دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بی‌اعتمادی نسبت به طرف غربی به ویژه آمریکایی‌ها ادامه داد: اصل مذاکره کوتاه آمدن طرفین در برخی مسایل بوده و در اصول حقوق هسته ای صلح آمیز ملت ایران تیم مذاکره کننده تاکنون محکم ایستاده و عقب نشینی نکرده است.

 


وی ادامه داد: انتظار داریم دولت و تیم مذاکره کننده رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به صورت دقیق اجرایی کنند، چراکه عزت، مصلحت و اقتدار نظام در گرو عمل به رهنمودهای رهبری است، البته باید در نظر داشت که وزیر امور خارجه و همکارانش فرزندان این انقلاب هستند و همواره در مسیر ولایت حرکت کرده اند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که ایران اسلامی به اندازه کافی در جهت جلب اعتماد بین‌المللی اقدامات عملی را انجام داده است، گفت: همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از حد متعارف بین المللی بوده است، امروز نوبت غرب است که به وعده‌های خود عمل کند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات