۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۵۴۲۶۷
آیت الله نمازی:

در نظام اسلامی ندامتگاه‌ها به مراکز آموزشی و تربیتی تبدیل شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از مسائل در فقه، قضا و قضاوت، بحث حبس است و در کشور ایران بر خلاف دیگر کشورهای دنیا که افراد را به هر بهانه ای بازداشت می کنند، چنین قانونی متداول نیست.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان ظهرا امروز در دیدار با کارکنان ندامتگاه کاشان، جدا شدن سرپرست خانواده از خانواده و فرزندان را دارای عوارض سوء اخلاقی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی و اقتصادی زیادی دانست.

 

وی با تأکید بر توجه بیشتر به خانواده های زندانیان برای حل مشکلات و دوری آنها از مشکلات و معضلات اجتماعی گفت: برای همسر، فرزندان و خانواده افراد مجرم باید به گونه ای برنامه ریزی و تدبیر شود تا در غیاب سرپرست خود دچار مشکل نشوند.

 

به گفته وی، آموزش و پرورش باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا خدشه ای به شخصیت فرزندان این افراد در محیط مدارس نشود تا وضعیتی که برای آن به وجود آمده است سبب ترک تحصیل و عوارض روحی و روانی نداشته باشد.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تأکید بر مطالعه و بررسی عوارض منفی زندان برای همسر و فرزندان افراد زندانی گفت: اقتضای اسلام حکم می کند که در اسلام زندانی نداشته باشیم اما چنانچه موارد استثناء وجود داشته باشد باید به گونه ای برنامه ریزی و تدبیر شود که کمترین خسارت به همسر و فرزندان و خانواده زندانیان وارد شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروز در نظام اسلامی به برکت انقلاب اسلامی زندان ها متحول و تبدیل به مراکز تعلیم و تربیت شده است اما با این وجود نمی توان از عوارض سوء اخلاقی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی و اقتصادی آن جلوگیری کرد.

 

آیت الله نمازی، رفع محدودیت ها و اجرای طرح مرخصی زندانیان را در جهت پیشگیری از مفاسد اجتماعی زندانیان و خانواده آنان مهم قلمداد کرد و افزود: یکی از مسائل دیگری که از بسیاری مفاسد و مشکلات جلوگیری می کند تفکیک زندانیان از یکدیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به این که آسیب ها و آفت های زیادی برای زندانیان می تواند وجود داشته باشد گفت: در نظام ارزشی اسلام، حبس برای اصلاح افراد و جامعه است، نه این که حبس مقدمه ای برای افساد زندانی و خانواده او باشد.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این که مسائل آموزشی و تربیتی در زندان ها آثار و دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است گفت: حفظ قرآن و فراگیری حرفه و ایجاد اشتغال برای زندانیان از جمله آثار و دستاوردهای مسائل آموزشی و تربیتی در زندان ها است که در جامعه بروز و ظهور داشته است.

 

به گفته وی، اکثر قریب به اتفاق زندانیان، بعد از دوران زندان در اجتماع نیز تحت تأثیر مسائل آموزشی و تربیتی در زندان بوده اند و اصلاح شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه اظهار امیدواری کرد در آینده با عمل به دستورالعمل های اسلامی، دینی و اخلاقی در جامعه، هیچ زندانی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات