۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۵۴۱۳۸
استاد حوزه و دانشگاه:

کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود، گفت: اگر زنی بخواهد غیر از دستورات الهی گام بردارد به یقین جزای سختی در انتظار او خواهد بود.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام عطایی، استاد حوزه علمیه گیلان امروز در مراسم جشن میلاد کوثر در مسجد نیروی دریایی رشت با بیان این که باید سیره و سبک زندگی دختر رسول خدا در جامعه اسلامی نهادینه شود، اظهار داشت: فرهنگ فاطمی مقدم بر فرهنگ علوی با برخورداری از ارزش های انسانی به خصوص در مورد حجاب است.

 

وی با اشاره به روایات ائمه معصومین(ع)، گفت: اگر خداوند حضرت علی(ع) را برای شوهری حضرت فاطمه(س) انتخاب نمی کرد از آدم تا خاتم کسی در منزلت همسری فرزند رسول الله (ص) نبود.

 

این کارشناس مذهبی، جامعه را از سیره فاطمی خالی دانست و با بیان این که سیره علوی و فاطمی تنش ها و ناهنجاری های جامعه را از بین می برد، افزود: ارج نهادن به فرهنگ والای فاطمی جامعه را  با وجود توطئه های فرهنگی دشمن هدایت خواهد کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه به نقش زن درجامعه اشاره کرد و با بیان این که حضور زن همواره زمینه رشد و شکوفایی مرد را فراهم می کند، افزود: خانه‌ای که در آن دختر نباشد، صفا، لطف و محبت در حد کافی نیست.

 

وی با بیان مادران پاکدامن فرزندان عفیف و صالح تحویل جامعه اسلامی خواهند داد، به نقش مادران پاکدامن در تربیت فرزندانی صالح اشاره کرد و ادامه داد: اگر خانواده ها می خواهند فرزندانی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر تربیت کنند باید معارف و مفاهیم الهی را در تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

 

حجت الاسلام عطایی با تأکید براین که زنان جامعه اسلامی الگویی جزء حضرت فاطمه (س) ندارند، تصریح کرد: سیره این بانوی ارزشمند اسلام همانند چراغی راه صحیح زندگی کردن را به زنان نشان می دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خانواده‌ها به ویژه بانوان باید از تجمل‌گرایی دوری کنند و ائمه اطهار(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه زندگی خانواده‌های امروزی تنها به تشریفات و تجملات خلاصه شده است.

 

وی در ادامه سخنان حفظ عفاف و حجاب برای زن را الزامی دانست و با بیان این که کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود، گفت: اگر زنی بخواهد غیر از دستورات الهی گام بردارد به یقین جزای سختی در انتظار او خواهد بود.

 

حجت الاسلام عطایی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از سیستم مدیریت ادارات خاطرنشان کرد: زد و بند ها در سیستم اداری بستری مناسب برای ظهور سیره علوی و فاطمی (س) در جامعه نیست./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات