۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۵۳۶۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

تربیت خدامحور دغدغه هر انحرافی را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر تربیت فرزندان براساس خدا محوری باشد هر کدام از آن‌ها در خانه و در جامعه منادی توحید خواهند بود، گفت: ارتباط با خدا سبب آرامش انسان شده و تربیت براساس خدامحوری دغدغه هر انحرافی را از بین می‌برد.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه دیروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این که خداوند حلقه اتصال تمامی موجودات در کائنات است، گفت: هرگاه انسان در عالم دچار مشکلات روحی، جسمی، اقتصادی و اجتماعی شود به ذات اقدس خداوند پناه می‌برد.

 

وی افزود: اتصال به خداوند و ارتباط با خدا سبب آرامش انسان شده و تحمل بدترین سختی‌ها را ممکن می‌کند.

 

وی با اشاره به این که شیوه تربیتی تمام زنان بزرگ اسلام از حضرت هاجر گرفته تا حضرت زهرا (س) خدا محوری و در نظر گرفتن رضایت خداوند است، اظهار کرد: این بزرگواران فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت می‌کردند که تنها رضایت الهی را مد نظر قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در داستان حضرت ابراهیم (ع) و ذبح اسماعیل در قرآن کریم تربیت خدا محور سبب شد که حضرت ابراهیم (ع) از این آزمایش سخت الهی سربلند خارج شود.

 

خانم مؤمنی حبیب آبادی افزود: زمانی که حضرت ابراهیم (ع) می‌خواست حضرت اسماعیل را برای ذبح ببرد به حضرت هاجر (س) فرمود بهترین لباس‌های اسماعیل را به او پوشانده، او را مرتب کرده، به او عطر زده و چشم‌هایش را سرمه بکشد و به هاجر در پاسخ به این کار گفت می‌خواهد حضرت اسماعیل (ع) را به ملاقات رفیقی صمیمی ببرد.

 

وی تصریح کرد: زمانی که حضرت ابراهیم به همراه حضرت اسماعیل از خانه خارج شد شیطان در قالب یک زن نزد حضرت هاجر آمد و به او گفت ای هاجر تو چقدر ساده هستی آیا می‌دانی ابراهیم، اسماعیل را کجا برده است که حضرت هاجر فرمود به دیدار دوستی صمیمی که شیطان در پاسخ گفت ابراهیم همان‌طور که دیدی با خنجر از خانه خارج شد و او می‌خواهد به فرمان خداوند اسماعیل را ذبح کند که حضرت هاجر در پاسخ فرمود راست می‌گویی ای کاش من چند فرزند دیگر مانند اسماعیل داشتم تا می‌توانستم آن‌ها را در راه خدا قربانی کنم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شیطان هنگامی که خواست در قالب یک جوان حضرت اسماعیل را فریب دهد و ماجرای ذبحش را توسط پدر به او بگوید حضرت اسماعیل وقتی که ماجرای قربانی کردن خود را در راه خدا از زبان شیطان شنید شکر گزار خداوند و مشتاق شد و در امر ذبح خود به پدر کمک کرد و به پدرش گفت چشم و دست‌های من را ببند تا بهتر بتوانی فرمان خدا را اجرا کنی که این موضوع نشانه تربیت خدامحور خاندان حضرت ابراهیم و حضرت زهرا (س) است.

 

مؤمنی حبیب آبادی با اشاره به این اگر تربیت فرزندان براساس خدا محوری باشد هر کدام از آن‌ها در خانه و در جامعه منادی توحید خواهند بود، یادآور شد: متأسفانه از آن جایی که امروزه تربیت‌های ما خدا محور نیست مهم‌ترین دغدغه والدین انحراف فرزندانشان است در حالی که تربیت خدا محور این گونه دغدغه‌ها را از بین می‌برد./837/پ202/ی

ارسال نظرات