۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۵۲۹۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

بیانیه لوزان تأکیدی بر حق هسته‌ای ایران بود

خبرگزری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: این‌که اوباما و بسیاری از اعضای 1 + 5 از جمله مقامات فرانسوی بر حق استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای تأکید کردند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به پایان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 در لوزان سوئیس اظهار داشت: بیانیه اخیر مقدمه ای برای نگارش توافق اصلی خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که بیانیه هسته ای روز گذشته زیر نظر رهبری و با حفظ منافع ملی و جمهوری اسلامی انجام شده است، خاطرنشان کرد:  بیانیه منتشر شده در پایان مذاکره های ایران و کشورهای 1+5 پس از مذاکرات نفس گیر هسته ای در 9 روز گذشته از سوی سربازان جمهوری اسلامی و با تلاش های خستگی ناپذیر آنان انجام یافت.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که تلاش های گروه دیپلماتیک ایران و دولت به نتیجه رسیده است، افزود: این پیروزی علاوه بر تلاش رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و تیم ایرانی، حاصل مقاومت و وحدت مردم در ارتباط با انرژی صلح آمیز هسته ای بود، ضمن این‌که نباید حمایت ها و رهنمودهای رهبری از تیم مذاکره کننده را نادیده گرفت.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مجموع راه حل های تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک، به صورت بیانیه ای عصر دیروز در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوئیس قرائت شد، ادامه داد: قطعا با امضای توافق نهایی قدمی استوار برای حفظ عزت و حقوق ایران اسلامی برداشته می شود.

 


وی با بیان این‌که اوباما و بسیاری از اعضای 1 + 5 از جمله مقامات فرانسوی بر حق استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای تأکید کردند، افزود: این مسأله خود یک موفقیت بزرگ برای ایران اسلامی محسوب می شود، امیدواریم تلاش تیم دیپلماسی کشور در آینده نزدیک سرافرازی کشور را به دنبال داشته باشد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود حمله جنگده های نظامی آل سعود به کشور یمن را محکوم کرد و افزود: عربستان در پی پیشروی و پیروزی های جنبش اعتراضی مردم به رهبری انصارلله در یمن از 9 روز گذشته به این کشور حمله کرده است.

 


وی با بیان این‌که عربستان با تحریک آمریکا و دیگر سردمداران ظلم و جور به جنگ مسلمانان یمن رفته ولی از این جنگ سودی جز رسوایی نخواهد برد، افزود: 10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس به جز کشور عمان، ضمن این‌که ترکیه، اردن، مصر و سودان نیز در این حمله مشارکت دارند.

 


امام جمعه مراغه در پایان خواستار اقدام جدی سازمان های حقوق بشر برای مقابله با تجاوز آشکار عربستان سعودی در یمن شد و تصریح کرد: سکوت ننگین سازمان ملل متحد و کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر در برابر جنایات آل سعود و رژیم صهیونیستی لکه ننگی در تاریخ است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات