۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۵۲۹۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: تأکید رهبری در پیام نوروزی به معنای کمک بیشتر از گذشته دولت به مردم و همراهی و همدلی مردم با دولت است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: آگاهی از اهداف رهبری در تبیین شعار سال موجب تلاش مضاعف مردم و دولت خواهد بود.


وی با تأکید بر این‌که مفهوم شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی؛ تلاش دوچندان دولت برای ارایه خدمات بیشتر به مردم با حمایت و پشتیبانی ملت است؛ خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در برهه‌های مختلف و عرصه‌های متفاوت ثابت کرده‌اند که پای نظام ایستاده‌اند، امروز نوبت دولتمردان است که قدرشناسی خود از ملت را ثابت کنند.


امام جمعه مراغه با اشاره به‌این‌که تأکید رهبری به معنای کمک بیشتر از گذشته دولت به مردم و همراهی و همدلی مردم با دولت است، تصریح کرد: دولت بایستی بدون توجه به نتیجه مذاکرات هسته‌ای، در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ارتقای سطح معیشتی مردم تلاش کند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دولت نباید راه حل تمامی مشکلات را در سیاست خارجی و رفع تحریم های اقتصادی بداند، افزود: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی این پیام مهم را به دنبال داشت که نباید انتظار خیر از دشمنان دیرین انقلاب اسلامی داشته باشیم.


وی ادامه داد: هرچند دولت یازدهم در طول یک و نیم سال گذشته گام‌های خوب و مؤثری برای رفع مشکلات مردم برداشته است، اما کافی نیست، با توجه به توصیه نوروزی رهبر انقلاب دولتمردان باید از سال جاری همت خود را بیشتر و با همدلی دوچندان نسبت به رفع مشکلات مردم تلاش کنند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اصل مهم و فراموش شده در اقتصاد کشور نبود جایگاه ارزشمند بخش خصوصی و سرمایه مردمی در چرخه پولی و مالی است، تصریح کرد: اقتصاد دولتی و نفتی بیش از سه دهه است که همواره با شکست رو به رو بوده، این در حالیست که امام راحل و رهبر انقلاب همواره بر رهایی از اقتصاد نفتی تأکید داشتند.


 وی با تأکید بر این‌که حمایت مردم موجب دلگرمی خدمتگزاران جمهوری اسلامی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی می شود، افزود: مفهوم شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی، همفکری و مصلحت اندیشی همه آحاد جامعه برای ارتقای نقاط قوت و رفع مسائل و مشکلات کلان نظام جمهوری اسلامی است./935/ت302/ب

ارسال نظرات