۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۵۲۴۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر مطرح کرد؛

ضرورت احداث دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا بر ضرورت احداث دبیرستان های صدرا از سوی سازمان نوسازی مدارس در مراکز استان ها تاکید کرد.
عبدالرضا سروستاني

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با محمدعلی فتحی، رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا اظهار امیدواری کرد که از تمام ظرفیت های استان بوشهر برای تاسیس مدارس جدید صدرا در مناطق مختلف استان استفاده شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به لزوم استفاده از در ساخت دبیرستان های صدرا گفت: احداث دبیرستان های علوم و معارف اسلامی از سوی سازمان نوسازی مدارس با استفاده از الگوی مناسب معماری اسلامی در مراکز استان ها به منظور تربیت و رشد علمی نیروهای نخبه امری ضروری است.

 

وی با اعلام رضایت از فعالیت های آموزشی و پرورشی دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای دلوار، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن ارائه خدمات مادی و معنوی به این دبیرستان که نخستین دبیرستان صدرا در استان است، از تمام ظرفیت های خود برای تاسیس مدارس جدید در مناطق مختلف استان استفاده می‌کند و امیداریم در سال های آتی شاهد تاسیس دبیرستان های جدید باشیم.

 

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: بحمدالله کادر مدیریتی و آموزشی مدرسه علوم و معارف اسلامی دلوار از افرادی متعهد و دلسوز تشکیل شده که امیدواریم با تلاش آنها در تربیت دینی دانش آموزان موفقیت های خوبی حاصل شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر یک مدرسه دخترانه و یکی مدرسه پسرانه در شهرستان کنگان در حال ساخت است که به لحاظ فیزیکی، بیش از 70 درصد عملیات اجرایی آنها انجام شده و به حول و قوه الهی یکی از آنها و ترجیحاً دبیرستان دخترانه را در سال تحصیلی جدید، افتتاح خواهیم کرد.

 

وی در این نشست ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تغییراتی در طراحی فیزیکی و معماری داخلی دبیرستان های علوم و معارف اسلامی، افزود: بدون شک فیزیک و فضای داخلی این مدارس تاثیر زیادی بر روحیه و ایجاد انگیزه در فعالیتهای فوق برنامه از سوی دانش آموزان دارد، و از این روز نیز لازم است معماری این مدارس، با تیپ و الگویی اسلامی اجرا شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در صورتی که بستر لازم در مرکز استان فراهم شود، یک باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی نیز در شهر بوشهر تاسیس خواهیم کرد اما در حال حاضر، تمرکز ما بر روی کیفیت بخشی شکلی و محتوایی به مدارسی است که هم اکنون دایر هستند.

 

گفتنی است، در این نشست حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل و عبدالله رئیسی، کارشناس پژوهش و آموزش اداره کل به ارائه گزارشی از وضعیت دبیرستان صدرای دلوار و دبیرستان های در حال ساخت در استان پرداختند./833/د102/ب4

ارسال نظرات