۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۵۱۵۴۹
در قالب طرح «طراوت ماندگار» صورت می گیرد؛

درختکاری طلاب جوان در اتوبان تهران قم/ کاشت درخت همراه با مسؤولیت نگهداری

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای تهران از اجرای طرح درختکاری طراوت ماندگار در اتوبان تهران قم خبر داد و گفت: به دلیل این که مبلغان تهرانی تعداد زیادی از آنان مقیم شهر قم هستند و برای امور تبلیغی خود هر هفته به شهر تهران عزیمت می‌کنند از این ظرفیت برای زنده کردن طبیعت استفاده کرده‌ایم.
کاشت درخت
حجت‌الاسلام حسن مرادی، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از فعالیت 35 گروه فرهنگی تبلیغی حوزوی مناطق مختلف تهران بزرگ در طول ایام سال خبر داد و گفت: این گروه های تبلیغی به همت مجمع نمایندگان طلاب فضلای تهران در یک قرارگاه تبلیغی ساماندهی شده‌اند.
 
حجت الاسلام مرادی با بیان این که این قرار گاه تبلیغی امسال در هفته درخت کاری اقدام به اجرای طرح تبلیغی «طراوت ماندگار» کرده است، گفت: در این طرح از 35 گروه تبلیغی قرارگاه تبلیغی تعداد20 گروه تبلیغی در استان قم استقرار دارند که با حضور تعداد 14 نفر، پنج شنبه 21 اسفند در بزرگراه تهران قم به اجرا در خواهد آمد.
 
وی افزود: به دلیل این که مبلغان تهرانی تعداد زیادی از آنان مقیم شهر قم هستند و برای امور تبلیغی خود هر هفته به شهر تهران عزیمت می‌کنند؛ از این ظرفیت برای زنده کردن طبیعت استفاده کرده‌ایم.
 
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای تهران با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرمودند حفظ و نگهداری درخت از کاشت آن مهم‌تر است، گفت:  چون این رفت و آمدهای تبلیغی به شیوه مداوم وجود دارد مبلغ ما می‌تواند رسیدگی به درخت را  نیز به عهده بگیرد.
 
وی ادامه داد: گام اول 14 درخت به نیت 14 معصوم غرس خواهد شد که این تکمیل کننده رسالت تبلیغی مبلغان ما خواهد بود، چرا که هدف طرح طراوت ماندگار خدمت به امت اسلام با یاد سیره معصومین هدف است.
 
 
حجت الاسلام مرادی با بیان این که فردا از ساعت 5 صبح تا اذان ظهر در محدوده تیر 884 تا 886 یعنی 57 کیلومتر مانده به تهران این تعداد درخت کاشته خواهد شد، گفت: در این ساعت معلوم شده مبلغانی که برای انجام رسالت تبلیغ به تهران سفر می‌کنند امکانات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا درختی را به نیت حضرات معصومین(ع) غرص کنند.
 
 
وی افزود: درخت توت به خاطر میوه زیاد و مقاومت آن در آب و هوای مختلف و عدم نیاز به آب زیاد برای نگهداری، انتخاب شده است، این درخت‌ها هر هفته توسط خود شخص متولی آن حفظ و نگهداری خواهد شد. /921/ت302/س
ارسال نظرات