۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۱۱۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

جناح‌بندی های معمول سیاسی در خبرگان جایی ندارد/ اعضای خبرگان در مسیر نظام و رهبری حرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که ماهیت مجلس خبرگان رهبری با دیگر مجالس تفاوت دارد، گفت: جناح‌بندی های معمول سیاسی در مجلس خبرگان جایی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه اجلاس خبرگان رهبری در سال‌جاری ترتیب یافت، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جلسه فردای مجلس خبرگان انتخاب ریاست خواهد بود.


وی با بیان این‌که ماهیت مجلس خبرگان رهبری با دیگر مجالس تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: تمامی اعضای مجلس خبرگان همه از مجتهدین، فضلا، اساتید و مدرسان برجسته حوزه های علمیه سراسر کشور هستند و هیچ‌گاه به دنبال مقام و قدرت نبوده اند، بنابراین نباید این مجلس را سیاسی کرد.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که جناح‌بندی های معمول سیاسی در مجلس خبرگان جایی ندارد، تصریح کرد: اشخاصی که در خبرگان حضور دارند افرادی باتقوا هستند که هیچ یک درصدد قدرت نبوده و نخواهند بود، توصیه می کنم جریانات سیاسی، احزاب و رسانه ها انتخابات ریاست خبرگان رهبری را سیاسی نکنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که قدرت در مجلس خبرگان رهبری معنا و مفهومی ندارد، افزود: مگر اعضای مجلس خبرگان رهبری می خواهند چه کنند که به دنبال قدرت سیاسی و یا عناوین و سمت‌ها باشند، انتخابات فردای مجلس خبرگان رهبری نیز مانند دیگر انتخابات گذشته امری عادی، طبیعی و طبق قانون است.


امام جمعه مراغه با اشاره به رؤسای پیشین مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رؤسای دوره های مختلف خبرگان رهبری همچون آیت الله مشکینی(ره)، آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله مهدوی کنی هیچ کدام تمایلی برای ریاست مجلس نداشتند و همه با اصرار علما و فضلا نامزد شده و رای آوردند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در ادامه با اشاره به جوسازی رسانه های بیگانه در خصوص انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان به خوبی می دانند که تضعیف مجلس خبرگان رهبری، همان تضعیف رهبری نظام است، از این رو به دنبال جنجال رسانه‌ای علیه اجلاسیه آینده خبرگان ملت هستند.


وی ادامه داد: جوسازی های رسانه‌های وابسته به غرب در دوران ریاست آیت الله مشکینی هم بود و مسأله جدیدی نیست، امروز هم با همان نقشه سعی در تخریب این نهاد انقلابی دارند، البته در دوره قبلی آیت الله مهدوی و آیت الله هاشمی با صمیمیت هر چه بیشتر، یکدیگر را تجلیل کردند و نقشه دشمنان نقش بر آب شد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نباید رسانه‌های داخلی اسیر جنجال رسانه‌ای غرب شوند، افزود: همه این جنجال‌ها بی‌مورد است٬ زیرا مجلس خبرگان رهبری٬ سیاسی و جناحی نیست٬ فضای مجلس خبرگان به گونه‌ای است که همه اعضا در جهت مصالح نظام و حمایت از رهبری داهیانه و مدبرانه حضرت آیت الله خامنه‌ای حرکت می کنند.
/935/ت301/ج

ارسال نظرات