۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۱۰۴۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد؛

افزایش 150 درصدی وقف در استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: در مسابقات قرآنی یکهزار و 450 نفر به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد 400 نفر به مسابقات کشوری اعزام و 23 نفر برای مسابقات کشوری تبریز انتخاب شدند.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بعد از ظهر امروز در دیدار رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان اصفهان با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: امسال در مسابقات قرآنی استان اصفهان 117 هزار نفر شرکت کننده در سراسر استان اصفهان با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد یکهزار و 450 نفر به مرحله استانی راه یافتند و 400 نفر به مسابقات کشوری رفتند و 23 نفر برای مسابقات تبریز انتخاب شدند.  

 

وی افزود: از جمع نفرات آقا و خانم راه یافته به مسابقات کشوری از استان اصفهان دو نفر خانم موفق شدند جواز حضور در مسابقات بین المللی قرآن را کسب کنند و آقایان در این بخش موفقیتی نداشتند.  

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه از اعزام 300 روحانی در طرح بصیرت عاشورایی خبرداد و یاد آور شد: یکی از دستاوردهای اعزام روحانیان در این طرح اجرای امینانه نیات واقفان است.

 

به گفته وی، اجرای امینانه نیات واقفان یکی از شعارهای سال 94 سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است تا مردم ضمن تحریک و تشویق در امر موقوفات، اثرات و نتیجه وقف خود را که ببینند تا با اطمینان از دستاوردهای وقف به صورت خود جوش به عرصه وقف وارد شوند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه از افزایش 150 درصدی وقفیات جدید در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد و گفت: وقف های جدید استان اصفهان از 80 در سال گذشته به 180 وقف جدید در سال جاری افزایش یافته است.

 

وی افزایش وقفیات امسال در استان اصفهان را یکی دیگر از دستاوردهای اعزام روحانیان در ماه های صفر و محرم اعلام کرد و یادآور شد: از 180 وقف جدید در سال جاری 60 وقف مسجد بود که با توجه با توهین دشمنان اسلام به پیامبر اکرم(ص) این 60 مسجد با نام رسول اکرم(ص) ساخته خواهد شد تا اوقاف نیز سهمی در معرفی شخصیت پیامبراکرم(ص) داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان ابراز کرد: توجه به نیات روضه خوانی و بی توجهی به نیات قرآنی، عدم درآمد های این نیت در استان اصفهان سبب شده است تا سازمان اوقاف استان اصفهان در فعالیت های قرآنی کار مشکلی را پیش رو داشته باشد.

 

وی در ادامه از ثبت سه وقف جدید حوزه علمیه خبرداد و افزود: این تعداد وقف برای حوزه علمیه رقم اندکی است که باید برای ساخت و اداره حوزه های علمیه تبلیغات بیشتری انجام شود تا موقوفات خاصی در این بخش ایجاد شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان همچنین از سند دار شدن یکهزار و 47 موقوفه استان اصفهان طی سال جاری خبرداد و یاد آورشد: طی 35 سال گذشته 6 هزار سند دریافت شده است اما در سال جاری یکهزار و 47 سند برای موقوفات استان اصفهان دریافت شده است که امیدواریم در سال آینده برای تمامی موقوفات استان اصفهان سند تک برگی دریافت شود و همه موقوفات استان سند دار شوند تا از تصرف موقوفات جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام صادقی، سازمان اوقاف و امور خیریه را سکان دار برنامه های فرهنگی دانست و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در امور فرهنگی همیشه به کمک دولت آمده است اما دولت در بحث هزینه های فرهنگی  به ویژه های برنامه های قرآنی اوقاف را فراموش کرده است.

 

شایان ذکر است، امروز جلسه شورای اداری رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان اصفهان با حضور حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات