۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۵۰۷۱۱
خطیب جمعه بجنورد:

جولان فتنه گران بر خلاف شعار اعتدال و بر هم زننده آرامش کشور است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به اعتراضات مردم خراسان شمالی در پی دعوت از فائزه هاشمی برای سخنرانی در این استان، گفت: جولان و میدان داری فتنه گران و منسوبان به فتنه در استان و کشور برخلاف شعار اعتدال است.
نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با انتقاد از تلاش برخی افراد برای حضور منسوبان فتنه 88 در استان، اظهار کرد: استان خراسان شمالی بیش از دو هزار و 700 شهید در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده و مردم آن نیز بارها ولایت مداری و انقلابی گری خود را به اثبات رسانده اند حال چگونه امکان دارد چنین استانی جولانگاه فتنه گران شود؟.

 

وی با یادآوری مخالفت ها و برگزاری تجمعات مختلف از سوی دانشجویان بیدار و طلاب و روحانیان آگاه در مخالفت با سفر فائزه هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی به این استان، افزود: خوشبختانه با این مخالفت ها سفر مذکور انجام نشد اما لازم است هم مردم و هم مسؤولان بیش از گذشته هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان این که پذیرفتنی نیست فردی که به عناد با نظام شهره است در استان ولایت مدار خراسان شمالی نشست برگزار کرده و سخنرانی کند، اظهار کرد: این فرد بارها علیه نظام و رهبر معظم انقلاب سخنرانی کرده و اخیرا هم در مصاحبه ای با روزنامه فیگارو بهایی ها و منافقان را انسان های بزرگی توصیف کرده است.

 

وی با تأکید بر این که روشن است مردم خراسان شمالی نسبت به حضور چنین فردی در استان حساس بوده و اجازه این کار را نمی دهند، تصریح کرد: برای این مردم دشوار است که ببیند استان آن ها جولانگاه چنین افرادی شده و آن ها با میدان داری به دنبال دست یابی به اغراض سیاسی نادرست خود هستند.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: به طور کلی جولان و میدان داری فتنه گران و منسوبان به فتنه در استان و کشور برخلاف شعار اعتدال است.

 

مسؤولان ارشد خراسان شمالی در برابر اقدامات فتنه گران منفعل نباشند

خطیب نماز جمعه بجنورد تأکید کرد: در این راستا لازم است همه مسؤولان و مردم مراقب باشند و متولیان امر با رصد موضوعات اصلا اجازه مطرح شدن چنین مواردی را ندهند چرا که اگر در این زمینه غفلت شود عواقب آن بسیار بد خواهد بود.

 

حجت الاسلام نوری افزود: اگر در این راستا مسؤولان دولت یازدهم در استان غفلت و کوتاهی کنند و در برابر حضور این گونه فتنه گران و منسوبان به فتنه در استان منفعل باشند، در مرحله نخست شعار اعتدال آن ها زیر سؤال می رود و در مرحله بعد نیز آرامش استان از بین خواهد رفت.

 

وی با بیان این که اعتدال به معنای دوری از افراط و فتنه گری است در حالی که این افراد با فتنه گری برای نظام حادثه درست کردند، تصریح کرد: اگر مسؤولان دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در قبال این گونه فعالیت ها غفلت کرده و مخالفت نکنند آن گاه مردم وارد صحنه شده و همانند این بار اجازه انجام چنین کارهایی را نمی دهند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان این که این فتنه گران در سال 88 در کنار نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل ایستاده و در پی ضربه زدن به اصل و ریشه انقلاب و نظام اسلامی بودند، تصریح کرد: مشخص است که مردم انقلابی و نیروهای حزب اللهی خراسان شمالی اجازه سخنرانی به این افراد را در استان نمی دهند.

 

وی از نیروهای حزب اللهی خراسان شمالی، دانشجویان و سایر اقشار مردم در برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به حضور احتمالی فائزه هاشمی در استان تجلیل کرد و با قدردانی از موضع گیری آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری در این زمینه، افزود: اقشار مختلف مردم در برابر این تصمیم حساسیت داشتند و نشان دادند که برای دفاع از ارزش های خود با هیچ فردی تعارف ندارند.

 

حجت الاسلام نوری اظهار امیدواری کرد که با همکاری و هم فکری اقشار مختلف مردم و مسؤولان بار دیگر این گونه مسائل تنش زا در استان ایجاد نشود تا خراسان شمالی با سرعت بیشتری در مسیر توسعه حرکت کند.

 

سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا هراس وی از قدرت ایران را نشان داد

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ر‍ژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، افزود: نتانیاهو همانند کودکی که می ترسد و فرار می کند در جمع نمایندگان آمریکا ترس و واهمه خود از ایران را به نمایش گذاشت.

 

حجت الاسلام نوری با بیان این که تمام صحبت های نتانیاهو در کنگره آمریکا حاکی از عظمت و قدرت و پیشرفت و نفوذ ایران در منطقه و احساس ضعف او بود، اضافه کرد: بدون شک قدرت ایمان و ظلم ستیزی و استکبارستیزی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است که امروز نتانیاهو را به وحشت انداخته است.

 

هدایت مبارزه با داعش از سوی سردار سلیمانی افتخار ملت های مسلمان است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه به‏ ویژه مسائل مربوط به جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه واقعی با داعش پرداخت و گفت: امروز سربازان جبهه اسلام در عراق و سوریه با هدایت سردار سلیمانی در حال مبارزه با داعش هستند.

 

وی با بیان این که هدایت و مدیریت مبارزه با داعش از سوی سردار سلیمانی برای ملت های مسلمان افتخار است، اظهار کرد: ایران اسلامی و مقام ولایت نفوذ معنوی زیادی در منطقه به وی‍ژه در عراق دارند و این نفوذ نیز امروز بر همگان آشکار است.

 

حجت الاسلام نوری گفت: با وجود این که زمانی به واسطه حکومت بعث در عراق، این کشور با ایران دشمن بود اما اکنون می بینیم که یک جوان عراقی عکس رهبر معظم انقلاب و یا سردار قاسم سلیمانی را بر سینه خود نصب کرده و به آن افتخار می کند.

 

بانوان جامعه اسلامی حضرت فاطمه را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام نوری در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به ایام فاطمیه ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) بانوی نمونه اسلام بود که صبر و شکیبایی را در حد اعلای خود به نمایش گذاشت.

 

وی با تأکید بر این که می بایست بانوان جامعه اسلامی حضرت زهرا(س) را در زمینه های مختلف الگوی خود قرار دهند، افزود: ولایت مداری و مدیریت اقتصادی این بانوی بزرگوار در زندگی می تواند امروز چراغ راه تمام زنان و مادران جامعه ما باشد.

 

اولویت هزینه کرد زکات، رفع نیاز مستمندان باشد

حجت الاسلام نوری همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری، با تبریک به این مناسبت بر کمک به نیازمندان و رفع بیش از پیش گرفتاری مستمندان تأکید کرد.

 

وی با بیان این که این مهم وظیفه مسلمانان بوده و می بایست خیران بیشتر به آن ورود کنند، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی چند سال اخیر سبب شده تا نیازمندان در جامعه بیشتر شوند به همین دلیل لازم است از منابعی همانند زکات بیش از گذشته در این زمینه مصرف شود.

 

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: باید اولویت هزینه کرد زکات در جامعه رفع گرفتاری مستمندان باشد./9314/پ201/ب5

 

ارسال نظرات