۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۴۸۲۸۵

جزئیات مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: مسابقات سراسری قرآن با حضور 470 چهره برتر قرآنی در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در تبریز برگزار می شود.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های مختلف اصلی و جنبی سی و هفتمین مسابقات قرآن کریم در تبریز پرداخت و اظهار داشت: این مسابقات بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور است.

 


وی با بیان این‌که مسابقات سراسری قرآن از ششم تا یازدهم اسفند ماه در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 470 چهره برتر قرآنی در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در سی و هفتمین دوره مسابقات بزرگسالان قرآن در تبریز شرکت می کنند.

 


حجت الاسلام حسینی افزود: از این تعداد 250 شرکت کننده برادر و 220 شرکت کننده خواهر هستند که پس از یک هزار و 920 مسابقه برگزار شده در 381 شهرستان و 280 مسابقه استانی در 31 استان به این مسابقات راه یافته اند.

 


وی با بیان این‌که نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی در اواخر رجب و اوایل شعبان در سال 94، شرکت می کنند، گفت: پیام تصویری آیت الله جوادی آملی در مراسم افتتاحیه مسابقات پخش می شود و به دنبال حضور یکی از مراجع عظام تقلید در اختنامیه مسابقات هستیم.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که افتتاحیه مسابقات صبح ششم اسفند در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار و یازدهم ماه جاری با معرفی نفرات برتر پایان خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در حاشیه این مسابقات همایش استاد شهریار و قرآن هفتم اسفند در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود.

 


حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: همایش علامه طباطبایی و قرآن نیز دهم اسفند با هدف توجه به تفسیر فاخر المیزان آن عارف بالله و فقیه متأله برگزار می شود، ضمن این‌که همزمان با آیین پایانی این مسابقات دانشکده قرآنی در تبریز به صورت رسمی افتتاح می شود.

 


وی با بیان این‌که ظرفیت های قرآنی استان در قالب نمایشگاهی در 46 غرفه برای علاقه‌مندان در محل برگزاری مسابقات ارائه می شود، گفت: شبکه های قرآن، شما، العالم، الکوثر و سهند این مسابقات را پوشش خواهند داد، ضمن اینکه اخبار و اطلاعات مسابقات هر روز به صورت مجازی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه 150 خبرنگار و عکاس از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تصویری مسابقات را پوشش خواهند داد، گفت: از ابتدای دهه فجر تاکنون 20 محفل قرآنی در آذربایجان شرقی اجرا شده است، که تا پایان مسابقات 200 محفل مختلف قرآنی در استان اجرایی خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات