۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۸۶۲
رییس کل دادگستری مازندران:

عدالت قضایی زمینه ساز تحقق عدالت فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری مازندران گفت: عدالت قضایی زمینه ساز تحقق عدالت فرهنگی است و در دستگاه قضایی با دوری از بداخلاقی و سرلوحه قرار دادن همکاری و تعامل، در جهت ایجاد عدالت تلاش می شود.
رييس کل دادگستري مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد، رییس کل دادگستری مازندران امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری نکا افزود: اجرای عدالت مهم ترین رکن دستگاه قضایی است و همه از دادگستری انتظار اجرای عدالت را دارند.

 

وی با بیان این که مسؤولیت همه ما در دستگاه قضایی بسیار سنگین است و باید در راستای عدالت که از وظایف مهم و ذاتی دستگاه قضا است گام برداریم، اظهار داشت: ایجاد ثبات و امنیت بر عهده قوه قضاییه است و به همین دلیل همیشه باید بهترین و برجسته ترین افراد به این قوه وارد شوند.

 

حجت‌الاسلام تقوی فرد گفت: آزادی و نفس دو موضوعی است که در نظام خلقت مورد توجه است که آزادی برنفس در مکتب حیوانات و آزادی از نفس در مکتب انبیای الهی است و ما نیز باید سعی کنیم با تقویت نفس خود در مکتب اولیای الهی گام برداریم.

 

این مسؤول دادگستری مازندران ادامه داد: همه کشتار و خونریزی در دوران شاه و صدام، وجود زندانیان و ناهنجاری ها به دلیل آزادی به نفس است که با غرق شدن در این مکتب حیوانی و توجه به ازادی و توجه به خواهش نفس در سرگردانی قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: دستگاه قضایی متولی این موضوع است تا احقاق حق شده و به حقوق دیگران تجاوز نشود.

 

وی با بیان این که مسؤولیت خطیری بر عهده قضات در دستگاه قضایی است افزود: مردم برای رفع مشکلات و معضلات به این دستگاه مراجعه می‌کنند و به همین دلیل ما باید در جهت رفع این مشکلات گام برداریم و از ایجاد شبهه در بین مردم و جامعه خودداری شود و دستگاه قضایی باید از شبهه و تردید فارغ باشد و با همه توان برای ایجاد عدالت  در جامعه تلاش کند.

 

رییس کل دادگستری مازندران با اعلام این که قضات نباید مقابل مردم قرار گیرند، گفت: ما در کنار مردم هستیم تا به آنان خدمت کنیم و اگر ما در مقابل مردم قرار گیریم مشکلات افزایش یافته و خدمات‌رسانی مناسبی انجام نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام تقوی‌فرد ادامه داد: بداخلاقی را در دستگاه قضایی نمی‌پسندم و اعتقاد داریم که نامعقول است و بداخلاقی برای قضات و جامعه قضایی نیست و باید از آن دوری شود.

 

وی همچنین با اشاره به تلاش همه‌جانبه همکاران قضایی و اداری در خدمت‌رسانی به مردم، یادآور شد: با همکاری و تلاش صادقانه بکوشیم تا با به‌روزکردن پرونده‌ها و سرعت در رسیدگی به پروندها بتوان در این عرصه خدمت بزرگ و شایانی به این استان انجام داد.

 

رییس کل دادگستری مازندران با بیان این که تواضع، اخلاق‌مداری و عدالت، لازمه کار در دستگاه قضایی است، تصریح کرد: در دستگاه قضایی افرادی برجسته و شاخص حضور دارند که باید حفاظت و حراست شوند و همه اهداف ما برقراری عدالت و ایجاد عدل و قسط در جامعه اسلامی باشد.

 

حجت‌الاسلام تقوی‌فرد افزود: تفاهم و تعامل دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بسیار خوب و مناسب است و در کشور بی‌نظیر است که باید این اعتماد و تفاهم گسترش یافته و با برخورداری از نظرات امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مجلس و مسؤولان و دوری جستن از نفسانیات، همه به‌سمت یک هدف و ایجاد عدالت در جامعه حرکت کنیم.

 

وی با بیان این که برای این انقلاب و نظام هزینه های بسیاری انجام شده است خاطر نشان کرد: برای این انقلاب زمینه سازی های بسیاری در دوران مختلف  از سوی روحانیت و علما انجام شد تا این محصول به بار نشست و اکنون باید برای صدور این انقلاب به جهان تلاش کنیم.

 

این مسؤول ادامه داد: دستگاه قضایی باید استقلال خود را در هر شرایطی حفظ کرده و تحت تاثیر هیچ ارگانی قرار نگیرند تا مردم امنیت و آسایش را در جامعه به وضوح ببینند و با تکریم ارباب رجوع و در کنار مردم بودن، اعتماد و رضایت‌مندی مردم نسبت به دستگاه قضا افزایش یابد.

 

وی گفت: تفاهم با مسؤولان در شهرستان از جمله مسائلی است که باید مورد توجه جدی همکاران در دستگاه قضایی باشد تا با همکاری و وفاق، کمک‌کار یکدیگر در مسائل مختلف جامعه بوده و عدل در جامعه ایجاد شود.

 

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از خدمات حجت الاسلام محمد تقی ربیعی، رییس سابق دادگستری نکا که به سمت مستشار دادگاه تجدید نظر مازندران منصوب شد، امرالله حضرتی با حکم آیت الله صادق آملی‌لاریجانی، رییس قوه قضائیه به‌عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان نکا به مدت سه سال معرفی شدند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات