۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۴۷۶۳۸
رییس مجلس شورای اسلامی:

شهادت مرتبه عالی و تجلی عینی از آرمانخواهی، رشادت و ایثار است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به مردم شهید پرور، خانواده معظم شهدا و دست اندر‌کاران اجلاسیه بزرگ سرداران و 625 شهید والامقام شهرستان دامغان یاد و خاطره این "ستارگان پر فروغ" را گرامی داشت.
پيام دکتر لاريجاني به اجلاسيه شهداي دامغان پيام دکتر لاريجاني به اجلاسيه شهداي دامغان پيام دکتر لاريجاني به اجلاسيه شهداي دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، در بخشی از پیام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به اجلاسیه شهدای شهرستان دامغان آمده ‌است: شهرستان دامغان با داشتن مردمی متدین، ولایتمدار و انقلابی همواره نقش مهمی در صحنه های انقلاب و نظام داشته است و حضور جوانان و رزمندگان این منطقه در عرصه دفاع مقدس و تقدیم 625 شهید والامقام و تعداد زیادی جانباز و ایثارگر، گواهی بر معنا یافتن روحیه دوستداری و پیروی از دستاوردهای انقلاب است.

 

وی همچنین افزود: وجود دو شهید گرانقدر یعنی شهید سید حسن شاهچراغی و شهید ابوالقاسم داوودالموسوی(موسوی دامغانی) که وظیفه خطیر نمایندگی و وکالت مردم را بر عهده داشتند، به یقین بیانگر میزان ارادت و مرتبت ایمان اهالی این شهرستان به اسلام و کشور به شمار می رود.

 

متن کامل این پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

گرامیداشت و تکریم مقام شهدا در واقع تقدیر از ایثار، فداکاری، مقاومت و پایداری در برابر دشمنان می باشد که نتیجه آن عزت و سربلندی برای مردم بزرگ ایران و برای تاریخ یک ملت پرافتخار می باشد.

 

بخشی از تاریخ و هویت هر ملتی را دلاوری ها و پایمردیها در مقابل هجوم بیگانگان و یورش متجاوزین تشکیل می دهد که این حماسه آفرینی ها هیچگاه از حافظه تاریخی ملت فراموش نخواهد شد.

 

شهادت مرتبه عالی و تجلی عینی از آرمانخواهی، رشادت و ایثار است و به واقع نقطه اوج دلدادگی و ایمان به جهاد در راه خدا میباشد که باید در برابر این همه عظمت و بزرگی سر تواضع فرود بیاوریم . شهیدان بزرگوار رویاها وآرمان های صادقانه ای داشتند که سر و جان خویش را در راه آن نثار کردند تا آنچه از سعادت و نیکبختی در نظر خداوند طلب میکردند به آن دست یابند و سرافرازی دنیا و آخرت را به دست بیاورند.

 

شهرستان دامغان با داشتن مردمی متدین، ولایتمدار و انقلابی همواره نقش مهمی در صحنه های انقلاب و نظام داشته است و حضور جوانان و رزمندگان این منطقه در عرصه دفاع مقدس و تقدیم 625 شهید والامقام و تعداد زیادی جانباز و ایثارگر، گواهی بر معنا یافتن روحیه دوستداری و پیروی از دستاورد های انقلاب می باشد . همچنین وجود دو شهید گرانقدر یعنی شهید سید حسن شاهچراغی و شهید ابوالقاسم داوودالموسوی(موسوی دامغانی) که وظیفه خطیر نمایندگی و وکالت مردم را بر عهده داشتند، به یقین بیانگر میزان ارادت و مرتبت ایمان اهالی این شهرستان به اسلام وکشور می باشد.

 

این شهیدان سرافراز نماینده که تربیت یافته خاندان روحانی و مکتب اهل بیت (ع) می باشند با بهره مندی از علوم و معارف دینی ومکتبی و روش های سیاسی و انقلابی به چهره های متعهد و مبارز تبدیل گشته و توانستند نقش فراوانی در خدمت به انقلاب و نظام داشته باشند.

 

برگزاری مراسم و آیین تکریم شهدا که درود خداوند به تمامی آن ها باد، فرصت مغتنمی است که در آن میتوان به بررسی و تبیین شخصیت و وجوه فکری واعتقادی این عزیزان گرانقدر پرداخت.

 

در پایان ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران همایش معنوی و ارزشمند بزرگداشت مقام 625 شهید پرفروغ شهرستان دامغان، امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان ارجمند به وظیفه دینی و ملی خویش با تمام توان عمل کنیم.

 

توفیق روز افزون همه عزیزان را در خدمت به آرمان های شهدا و ایثارگران را از خداوند متعال مسألت می کنم./977/پ203/ی

ارسال نظرات